کد خبر: 480984
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۴
فارس: موساد با هدف منحرف کردن افکار عمومی جهان عرب از عملیات یهودی‌سازی قدس و مسجدالاقصی و نابودی هویت اسلامی این شهر اشغالی از یک سو و فتنه‌انگیزی از سوی دیگر به استفاده از رسانه‌های گروهی عربی و ایجاد شبکه‌های ماهواره‌ای، روزنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی به زبان عربی روی آورده است تا با انتشار اخبار مشکوک و شایعات، قطب‌نما را به جهت نادرست آن منحرف کند.
 
انتشار برخی اخبار خدمت رایگان به رژیم اشغالگر است
 
برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و روزنامه‌های عربی بیشتر به انتشار اخبار و گزارش‌هایی در بُعد امنیتی بویژه بحران سوریه می‌پردازند و اخیرا نیز مشاهده شده است که برخی از این شبکه‌ها و روزنامه‌ها رفت‌وآمدهای رهبران مقاومت فلسطین را پوشش خبری می‌دهند امری که به عقیده ناظران و کارشناسان گامی در جهت ارائه خدمت رایگان به رژیم اشغالگر است و باید نسبت به تعامل با این اخبار خواه منفی یا مثبت هوشیار بود.
 
به عقیده این ناظران خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها باید دارای ویژگی اخلاقی بالا و حس امنیتی نسبت به اخبار و گزارش‌هایی که منتشر می‌شود، باشند. این ناظران تاکید دارند که رسانه‌های عربی باید بخش وسیعی از اخبار و گزارش‌های خود را به انتشار اخبار مربوط به تجاوزات روزافزون صهیونیست‌ها علیه مقدسات اختصاص دهند در حالی که تقریبا می‌توان گفت به اینگونه اخبار پرداخته نمی‌شود.
 
صهیونیست‌ها از پخش شایعات به دنبال صید دندانگیر خود هستند
 
در همین رابطه دکتر"جمال عمرو" کارشناس امور صهیونیسم نسبت به هر گونه تعامل شتاب‌زده با شایعات و اخبار ساختگی که شبکه‌های ماهواره‌ای و روزنامه‌های عربی آن را تبلیغ می‌کنند، هشدار داد.
 
وی اشاره کرد که دشمن صهیونیستی در رسانه‌های خود ابدا به این اخبار نمی‌پردازد و آنها را نادیده می‌گیرد و منتظر صید دندانگیر خود از ورای واکنش‌ها نسبت به این شایعات می‌ماند.
 
عمرو از این شایعات به عنوان "بمب دودزا" یاد می‌کند که رژیم اشغالگر بی‌صبرانه منتظر آن است تا از آن اطلاعاتی را دریافت و به نفع خود و یا مسائل امنیتی برای خدمت به اهداف خود بهره ببرد.
 
وی افزود: اسرائیلی‌ها تظاهر به سکوت می‌کنند و در انتظار صید دندانگیر خود می‌مانند و رسانه‌های آنها که جمعی از نخبه‌گان امنیتی در آنها مشغول کار هستند اخبار پرتنش را تشخیص داده و منتظر عکس‌العمل‌ها می‌مانند تا سناریوهای خطرناک برای تحرکات آینده خود را طراحی کنند.
 
تل‌آویو منتظر فرصتی برای فتنه‌انگیزی در میان دو ملت فلسطین و سوریه است
 
از سوی دیگر دکتر" اسعد ابوشرخ" تاکید می‌کند که به هیچ عنوان نباید هر خبری که منتشر می‌شود، پوشش داد تا به این ترتیب رژیم اشغالگر و مزدوران آن از این اخبار به نفع خود استفاده نکنند و چه بسا جان دیگران به خاطر این اخبار به خطر بیفتد.
 
وی افزود: ما در منطقه پرتنش و بی‌ثبات زندگی می‌کنیم که در آن دستگاه‌های اطلاعاتی جهان اطلاعات را به راحتی در اختیار رژیم اشغالگر قرار می‌دهند و از آن گذشته چه بسا این رژیم منتظر فرصتی برای فتنه‌انگیزی بین دو ملت سوریه و فلسطین است.
 
ابوشرخ تصریح کرد: قضیه سوریه به گونه‌ای است که ما در درگیری‌های موجود در آن بی‌طرف هستیم و امیدواریم که برادران سوری ما بتوانند بر مشکلات فائق آیند و خونریزی و کشتارها متوقف شود.
 
وی از رسانه‌ها و خبرنگاران خواست تا دقت لازم را در انتشار اخبار به منظور پرهیز از اقدام رژیم صهیونیستی در بهره‌برداری از آنها مبذول دارند.
 
خبرنگاران از انتشار اخبار تحریک‌آمیز خودداری کنند
 
دکتر"زهیر عابد" استاد رسانه و مطبوعات در دانشگاه الاقصی نیز تاکید کرد که رسانه‌های گروهی عربی و فلسطینی نباید به مسائل حاشیه‌ای پرداخته و از مسائل مهم قدس اعم از یهودی‌سازی و نابودی چهره‌های تمدنی آن غافل شوند.
 
وی افزود: متاسفانه برخی خبرنگاران از حس امنیتی برای دقت و واکاوی اخبار پیش از انتشار آن برخوردار نیستند و نمی‌دانند که آیا انتشار این خبر به نفع قضیه فلسطین است یا به ضرر آن؟
 
وی تصریح کرد: انتشار اخبار تنش‌زا و تحریک‌آمیز می‌تواند قطب‌نما را از مسائل مربوط به یهودی‌سازی قدس منحرف کند و علاوه بر آن طرفهای مربوطه در سوریه را برای ارتکاب بیشتر خشونت علیه اردوگاه‌های فلسطینی تشویق کند در حالی که این اردوگاه‌ها به کسی نیاز دارند که آنها را از جنگ خونینی که در آن بی‌گناه هستند، نجات دهد.
 
این کارشناس فلسطینی همچنین اظهار داشت: بسیاری از اخبار زرد کار رژیم اشغالگر است تا از آب گل‌‌آلود ماهی بگیرد و یا اینکه عزم و اراده ما را بشکند.
 
وی از همه خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها خواست تا در انتشار اخبار و گزارش‌ها دقت لازم را مبذول دارند همانگونه که دشمن صهیونیستی در تعامل با اخبار این کار را انجام می‌دهد و اخبار را به گونه‌ای که برای خدمت به اهداف خود باشد، گزینش می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار