کد خبر: 426110
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۳
رئیس‌جمهور نامگذاری روی استان‌های کشور را دارای وجهه فرهنگی و هویت‌بخش دانست و جایگزینی استان "آفتاب " را بجای استان مرکزی پیشنهاد کرد.
محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر روز گذشته در کارگروه فرهنگ و هنر استان مرکزی با تأکید بر اینکه هدف از کار فرهنگی انسان‌سازی،‌ تربیت و هدایت انسان است، خاطرنشان کرد: باید کار فرهنگی، انسان را به قله و آرمانی که خدای متعال قرار داده است، برساند.

وی با تأکید بر اینکه مربی و مدیر فرهنگی باید تربیت‌یافته مکتب امامت و ولایت باشد، گفت: اگر کسی در صراط مستقیم الهی و خط نورانی امامت و ولایت نباشد، نمی‌تواند مردم را به این مسیر رهنمون سازد و خارج از حلقه اتصال به امامت و ولایت، حقیقت، ارزش و کمالی وجود ندارد.

رئیس‌جمهور تمسک به امام عصر(عج) را راهی در جهت تربیت و هدایت انسان خواند و گفت: مدیر فرهنگی باید دل انسان را با حقیقت امام عصر(عج) آشنا کند.

احمدی‌نژاد بر لزوم توجه به مفهوم امام عصر(عج) و فلسفه انتظار در همه اقدامات فرهنگی تأکید کرد و گفت: بدون تردید اگر کسی عمیقاً به انسان کامل اعتقاد نداشته باشد، دریافتی از مفاهیم الهی نخواهد داشت و چنانچه مفهوم امام عصر(عج) در جامعه عمیقاً تبیین شود مشکلی وجود نخواهد داشت.

وی روح کار فرهنگی را توجه، ارادت و عشق به امام عصر(عج) دانست و گفت: کار فرهنگی برای رشد و بالندگی نیازمند تعمیق ارتباط مردم با امام عصر(عج) است و در عالم هستی اقدامی تأثیر و ماندگاری دارد که در ارتباط با امام عصر(عج) انجام شود.

رئیس‌جمهور نامگذاری روی استان‌های کشور را دارای وجهه فرهنگی و هویت‌بخش دانست و با پیشنهاد تغییر نام استان مرکزی به استان آفتاب گفت: نام استان‌ها باید تبیین‌کننده هویت و معرف فرهنگ آن استان باشد اما به‌نظر می‌رسد در نامگذاری این استان توجهی به این موضوع نشده است و ضرورت دارد نام شایسته‌ای انتخاب شود که در این میان، عنوان «آفتاب» که برای استان مرکزی مطرح می‌شود، زیبنده‌تر به نظر می‌رسد و می‌توان به عنوان یکی از کارهای فرهنگی ماندگار و هویت‌بخش، نام آن را استان آفتاب گذاشت.

در این جلسه مقرر شد مبلغ 32 میلیارد تومان سالیانه و به مدت پنج سال علاوه بر بودجه‌های فرهنگی مصوب، به ارتقاء سطح فرهنگی استان مرکزی اختصاص یابد.

در این جلسه محورهای پیشنهادی کارگروه در بخش‌های ارتقاء فرهنگ عمومی، توسعه و ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و دینی، توسعه و تقویت امور و فعالیت‌های فرهنگی زنان و تحکم مبانی خانواده، ترویج فرهنگ پایداری، ایثار و شهادت، ساماندهی مواریث فرهنگی، تکمیل، تجهیز و توسعه زیرساخت‌های ورزشی و حمایت از ورزش حرفه‌ای و همگانی، توسعه و تقویت کمی و کیفی فعالیت‌های رسانه‌ها و وسایل ارتباط جمعی و افزایش نشاط و شادابی جوانان و نوجوانان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار