کد خبر: 409506
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۱
در استانه روز جهانی قدس صورت گرفت


علی البرزی - همزمان با آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان راهپیمایی روز جهانی قدس در شرایطی برگزار شد که حضور پرشور جوانان و کودکان در کنار خانواده ها، بیش از گذشته چشمگیر بود. توزیع بازی رایانه ای تولید داخل نیز از تفاوت های راهپیمایی روز قدس امسال با سال های گذشته بود.
به گزارش «جوان»، راهپیمایی روز قدس امسال با سال های گذشته تفاوت های چشم گیری داشت و با حال و هوای خاصی برگزارشد. اجرای چندین برنامه فرهنگی و اجتماعی در کنار توزیع یک بازی رایانه ای ساخت ایران با موضوع مبارزه با استکبار از جمله ویژگی های راهپیمایی امسال بود.

هدف گیری لانه شیطان با بازی رایانه ای ایرانی

اما راهپیمایی روز قدس امسال با حواشی خاصی همراه بود. حاشیه هایی که هر کدام تا مدت ها در خاطر شرکت کنندگان به ویژه جوانان باقی خواهد ماند.
برای اولین بار، بازی رایانه ای تحت عنوان «لانه شیطان» در بین راهپیمایان توزیع شد، از اولین ساعات آغاز راه پیمایی این بازی که به گفته کارشناسان فرهنگی، اجتماعی یکی از جذاب ترین و جدیدترین بازی‌ های رایانه‌ای تولید داخل در کشور است به صورت گسترده در بین شرکت کنندگان توزیع شد.
لانه شیطان که محصول کانون فرهنگی و هنری بسیج دانش آموزی و بسیج فرهنگیان سازمان بسیج مستضعفین است ، با تخفیف ویژه در اختیار مردم حاضر در راهپیمایی روز قدس تهران قرار گرفت و مشاهدات خبرنگار «جوان »حاکی از استقبال خانواده ها به ویژه جوانان ازاین بازی است.
مهدی جعفری مدیر پروژ بازی های رایانه ای ایران بر این باور است که شرکت «کوما» به فراخور اتفاقات سیاسی جهان هر ساله بازی های رایانه ای را تولید می کند و به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد که هدف عمده این شرکت که سرمایه های آن از سوی سازمان "سیا" تامین می شود حمله به دین اسلام، ایران اسلامی، عراق و کشورهای حوزه های خلیج فارس است و برای مقابله با این هجمه تبلیغاتی هر ساله باید یک بازی ایرانی با موضوع مقابله با تهدیدات دشمنان ساخته شود.

توزیع 6 هزار نسخه از بازی در بین راهپیمایان

وی با اشاره به ساخت دو بازی «حمله به کاروان آزادی» و« لانه شیطانی 1» در ایران افزود: پس از حمله اسرائیل به کشتی کاروان آزادی در مدت 26 روزسناریوی این بازی تدوین و تولید شد که کیفیت بازی حمله به کاروان آزادی از بازی «لانه شیطان1» هم بالاتر است و براساس برنامه ریزی های انجام شده 6 هزار نسخه از این بازی ها در بین راهپیمایان روز قدس توزیع شده است.
مدیر پروژه بازی های رایانه ای ضمن تشریح مشخصات فنی این بازی ها اظهار داشت: موتور این بازی رایانه ای UnReal Engine یا UDK است و موضوع بازی دستیابی دو جوان به اسنادی در زمینه حمله به کاروان آزادی است، این دو جوان با دستیابی به این اسناد، آن را در اختیار جامعه جهانی قرار می دهند.
وی با اشاره به جزئیات بازی رایانه ای «لانه شیطان 2» خاطر نشان کرد: این بازی حمله به پروتکل پنهان کاری رژیم صهیونیستی است و شخصیت اصلی آن به عنوان آرمان ایرانی معرفی شده است.
جعفری با تاکید بر اینکه 80 درصد این بازی توسط برنامه نویسان کشور اجرایی شده است، خاطر نشان کرد: این بازی جز معدود بازی های رایانه ای است که دارای موسیقی اختصاصی است.
همچنین سردارنقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تولید بازی‌های رایانه‌ای در سازمان بسیج، اظهار امیدواری کرد که اینگونه اقدامات در راستای مقابله با تهدیدات فرهنگی و اجتماعی در سازمان بسیج ادامه خواهد داشت ،هرچند که محدودیت هایی نیز داریم، اما امکانات سخت افزاریمان را در اختیار کسانی می‌گذاریم که می‌خواهند ایده‌های خود را به مرحله تولید برسانند.
به باورنقدی ، یکی از راه‌های انتقال فرهنگ و آگاهی به خصوص برای نسل جوان از طریق فضای مجازی است و امروزه شاهد حضور گسترده در این فضا از طرف جریان های تاثیر گذار هستیم برای همین سعی می‌کنیم از افرادی که در این عرصه هستند، حمایت کنیم و امکانات سخت‌افزاری را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.
همچنین تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی با محوریت صهیونیسم شناسی و مقاومت اسلامی به‌ صورت گسترده در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه، انتشار ویژه نامه های روزنامه جوان و همشهری با موضوع مقاومت اسلامی و شناخت مبارزات مردم فلسطین و توزیع کتب آشنایی با فلسطین و تبلیغات محیطی و میدانی در سطح شهر از جمله فعالیت های سازمان های اجتماعی نظیر کمیته امداد ،شهرداری تهران ،جمعیت هلال احمر و سازمان ملی جوانان بود.


ناوهای آمریکایی در میدان انقلاب تهران به آتش کشیده شد

اما در جریان راهپیمایی روز قدس گروهی از جوانان در اقدامی ابتکاری تعدادی از ناوهای نمادین آمریکا در خیابان انقلاب را به آتش کشیدند.
به گزارش خبرنگار«جوان»، این جوانان درهنگام به آتش کشیده شدن ناوهای نمادین آمریکا با شعارهای «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» اعتراض خود نسبت به جنایات غزه و فلسطین و آواره شدن زنان و کودکان اعلام کرده و هشدار دادند که در صورت هر اشتباهی ناوهای آنها را در خلیج فارس به آتش خواهند کشید.
بیش از 104 خبرنگار و عکاس خارجی در راهپیمایی روز قدس امسال حضورداشتند و از نزدیک این صحنه و تصاویری از حضور مردم را ثبت می کردند، این خبرنگاران از کشورهای آلمان، اتریش، اسپانیا، استرالیا، امارات عربی متحده، امریکا، انگلستان، ترکیه، چین، روسیه، ژاپن، سوئیس، عراق، عربستان، فرانسه، قطر، کویت، لبنان و مصر برای پوشش خبری راهپیمایی روز قدس حضورداشتند.

حرکات موزون اوباما در دستان کودکان ایرانی!

کودکان ایرانی هم به نوعی انزجار خود را از اقدامات سران کشور های استکباری به نمایش گذاشتند، آدمکهای اوباما ، ایهود باراک ، اولمرت و نتانیاهو در تقاطع خیابان فلسطین در حالت آویزان شده و یا در دستان کودکان ایرانی به نمایش گذاشته شد، دراین مراسم همچنین عروسک‌های نمادین رهبران رژیم اسرائیل از سوی راهپیمایان روز قدس با شمارش معکوس تیرباران شدند.

مشارکت پررنگ سازمان ها در کنار حضور پر شور مردم

اما مشارکت پررنگ سازمان ها به ویژه سازمان های اجتماعی در کنار حضور پررنگ مردم جلوه خاصی به راهپیمایی امسال بخشیده بود.
صندوق‌هایی از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) برای جمع‌آوری کمک به مردم فلسطین و سیل زدگان پاکستانی در اماکن پیش بین شده قرار گرفت تا نمازگزاران تهرانی کمک‌های نقدی خود را به این صندوق‌ها واریز کنند.

ورزشکاران هم آمدند

در کنار سایر اقشار جامعه، اعضای جامعه ورزش کشور هم با لباس های متحدالشکل در این راهپیمایی حاضر شده و مراتب همدردی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.






نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار