کد خبر: 387034
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۹
پژوهشگران علوم پزشکی اعلام کردند به نظر می رسد، برای درمان بیماری های مزمن کبدی که از چاقی ناشی می شوند، مصرف ویتامین ئی vitamin E موثرتر از برخی داروهاست.

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس گزارش داد، دکتر جوئل لاوین و همکارانش از کالج پزشکان و جراحان دانشگاه پزشکی کلمبیا و بیمارستان کودکان مورگان استانلی از دهه 1990، مصرف ویتامین ئی را برای درمان بیماری کبد چرب آغاز کردند.این بیماری در نهایت به سیروز کبدی، سرطان کبد و مرگ منجر می شود.محققان برای مطالعه تاثیر این دارو، تاثیر دارونما یا پلاسبو را در مقایسه با این مکمل ویتامینی، ‌در 247 فرد در 9 مرکز درمانی امریکا بررسی کردند.مطالعه این محققان در نهایت نشان داد میزان بیماری یاد شده در مصرف کنندگان ویتامین ئی، به طور چشمگیری کاهش می یابد و در واقع درمان می شود.نتایج یافته های این محققان در شماره اخیر نشریه پزشکی نیوانگلند منتشر شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
captcha
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار