کد خبر: 1231380
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
سازمان «گزارشگران بدون مرز» اعلام‌کرد که برای بار سوم، شکایتی را علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین المللی کیفری تقدیم کرده‌است.

 جوان آنلاین: سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد که در شکوائیه خود به دادگاه لاهه، خواستار تحقیق درباره ارتکاب جنایات جنگی توسط ارتش اشغالگر و به شهادت رساندن حداقل ۹ خبرنگار در فاصله زمانی بین ۱۵ دسامبر گذشته تا ۲۰ ماه می جاری شده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز با اشاره به شهادت بیش از ۱۰۰ خبرنگار توسط ارتش رژیم اسرائیل، این اقدام را تلاش تل آویو برای نابود کردن رسانه های فلسطینی ارزیابی کرد.

این نهاد بین المللی با اشاره به سکوت مجامع بین المللی و قدرت های جهانی در قبال جنایات رژیم اشغالگر قدس اعلام کرد: مصونیت از مجازات، جان خبرنگاران را در فلسطین و دیگر نقاط جهان به خطر انداخته است.

سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرد: کسانی که روزنامه نگاران و خبرنگاران را هدف قرار می دهند در حقیقت حق مردم برای دسترسی آزاد به اطلاعات را هدف قرار داده اند و باید آنها را وادار کرد تا مسئولیت پذیر باشند.

در شکایت تقدیمی سازمان گزارشگران بدون مرز به دیوان بین المللی کیفری، نام «حمزه الدحدوح» و «مصطفی ثریا» ۲ خبرنگار الجزیره نیز که در یک حمله پهپادی رژیم اشغالگر به شهر رفح در جنوب نوار غزه شهید شدند، به چشم می خورد.

به گزارش ایرنا، در شرایطی که زندانی شدن یا کشته شدن یک خبرنگار در هر جای جهان، ‌موجب واکنش گسترده جامعه جهانی و حتی نهادهای حقوقی بین المللی می شود، جامعه بین الملل هنوز هیچ اقدام بازدارنده ای در حمایت از خبرنگاران فلسطینی انجام نداده و این خبرنگاران به شکل عمدی، توسط ارتش اشغالگر قدس هدف قرار می گیرند.

براساس آخرین آمارها، تعدادی شهدای رسانه در نوار غزه از آغاز جنگ تاکنون به ۱۴۲ نفر رسیده است.

علاوه بر خبرنگاران شهید، تعدادی از خبرنگاران فلسطینی نیز در زندان های رژیم اشغالگر در اسارت به سرمی برند و تعدادی از آنها نیز مفقود شده اند و کسی از آنها اطلاعی ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار