کد خبر: 1230458
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۱
سخنگوی کمیسیون اروپا انتقاد‌ها در زمینه ارسال پیام تسلیت این اتحادیه درپی شهادت رئیس جمهوری ایران و هیات همراه وی را نابجا توصیف و تصریح کرد که این اقدام، یک امر دیپلماتیک مرسوم است.

جوان آنلاین: پیتر استانو روز سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران در بروکسل گفت: در دنیای دیپلماسی تسلیت گفتن به یک کشور زمانی که رئیس و وزیر امور خارجه دولت آن ناگهان از دنیا می‌روند، به ویژه با توجه به حادثه‌ای که در ایران رخ داد، امری مرسوم است.

به گزارش مشرق، وی با اشاره به پیام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این زمینه و عرف دیپلماتیک عنوان کرد که مطلب جدیدی برای افزودن به بیانیه صادر شده، ندارد.

سخنگوی کمیسیون اروپا این مطلب را در پاسخ به پرسش خبرنگاری مطرح کرد که با لحنی اهانت آمیز، پیام‌های تسلیت اتحادیه اروپا در پی درگذشت شهدای خدمت را زیر سوال برد.

اریک ممر سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا، پیش از پاسخ استانو، درباره سرزنش کردن اتحادیه به دلیل صدور بیانیه و واکنش به یک رویداد تذکر داد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمدند.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

این ضایعه ناگوار تاکنون با موجی از واکنش‌ها در سراسر جهان مواجه شده است. چوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و شارل میشل رئیس شورای اروپا نیز دیروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای شهادت رئیس جمهوری فقید ایران و هیات همراه را تسلیت گفتند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۲
0
0
پیام تسلیتتان بخورد توی سر تان!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار