کد خبر: 1227889
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
سفارت امارات در اسرائیل ضمن نادیده گرفتن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، در مورد آنچه که آن را سالروز هولوکاست نامید، با تل‌آویو ابراز همدردی کرد. 

جوان آنلاین: سفارت امارات در اسرائیل با انتشار مطلبی در صفحه اجتماعی ایکس همدردی و همبستگی خود را به مناسبت آنچه که سالروز هولوکاست نامیده بود، با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

در این پیام، سفارت امارات تصاویر جنایات کنونی و هولوکاستِ واقعی صهیونیست‌ها در غزه را نادیده گرفته و مدعی شده است: خاطرات تلخ گذشته را فراموش نمی کنیم و برای ایجاد آینده‌ای بهتر تلاش می کنیم!

امارات در توافق موسوم به آبراهام در سپتامبر سال ۲۰۲۰ روابط خود با رژیم صهیونیستی را عادی کرد.

دولت امارات پیش از این محتوایی در تایید هولوکاست را در برنامه‌ریزی آموزشی دانش آموزان گنجانده است که این موضوع با واکنش تند گروه‌های مقاومت همراه شد.

خبرگزاری فرانسه در واکنش به این موضوع نوشت که‌ این نشانه ای از گرمی روابط امارات و اسرائیل است. اسرائیل به دلیل اشغال خاک فلسطین به طور گسترده در کشورهای عربی محکوم است. این برای نخستین بار است که به جز اسرائیل،‌ چنین موضوعی وارد کتاب های درسی یک کشور منطقه می شود.

به نوشته خبرگزاری فرانسه این گام کشور امارات بعد از عادی سازی روابط با اسرائیل بر اساس توافق آبراهام صورت می گیرد. در این توافق با میانجیگری آمریکا، ۴ کشور عربی امارات،‌ بحرین، مراکش و سودان روابط با اسرائیل را عادی کردند. قبل از این هم دو کشور مصر و اردن روابط را با اسرائیل عادی کرده و یکدیگر را به رسمیت شناخته بودند.

همچنین در امارات نمایشگاه هولوکاست نیز راه اندازی شده است. این تنها نمایشگاه هولوکاست در جهان عرب است.

برچسب ها: امارات ، اسرائیل ، جنگ غزه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار