کد خبر: 1221139
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، با عنوان این مطلب که سازمان غذا و دارو تنها مرجع اعلام کمبودهای دارویی است، گفت: اظهار نظر افراد غیرمتخصص، تنها نگرانی ایجاد می کند.

جوان آنلاین:  محمد پیکان‌پور، با اشاره به اینکه کمبودهای دارویی بر اساس اطلاعات جمع آوری شده سامانه‌ای از چند مسیر قابل جمع آوری است، افزود: سازمان غذا و دارو تنها مرجع اعلام کمبودهای دارویی در کشور است و اظهار نظرهای افراد غیرمتخصص تنها باعث نگرانی و تشویش اذهان عمومی می‌شود.

وی با اشاره به دسترسی‌های ایجاد شده برای معاونین غذا و دارو در سامانه تیتک به منظور رصد اقلام دارویی توزیع شده در سراسر کشور، گفت: در این سامانه موجودی هر معاونت به صورت ریز اقلام دارویی و بر اساس IRC موجود است و هر معاونت در صورت بروز کمبود می‌تواند موجودی سایر استان‌ها را رصد و اقدام مقتضی را انجام دهد.

پیکان‌پور افزود: کمبودهای دارویی به دو شکل کمبودهای جهانی و کشوری مطرح است که کمبودهای جهانی باید از مسیر منطقی کردن تجویز و مصرف مدیریت شود؛ کمبودهای کشوری نیز از طریق افزایش تولید، واردات موازی و مدیریت توزیع از طریق جابجایی منابع موجود شرکت‌های پخش قابل رفع است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو تصریح کرد: اظهارات افراد غیرمسئول در این خصوص نمی‌تواند معیار درستی برای رسانه‌ها باشد، چرا که مرجع اصلی اعلام وضعیت تأمین دارو، سازمان غذا و دارو بوده و بهتر است در مورد چنین موضوعاتی که باعث ایجاد تشویش اذهان عمومی و نگرانی بیماران می‌شود، استناد به مطالب متولی مرجع در اولویت قرار گیرد.

وی با انتقاد از کسانی که بدون مستندات و صرفاً به دلیل عدم یافتن دارویی در یک مکان خاص آن را به تمامی داروها بسط داده و کمبودها را عمومی اعلام می‌کنند، گفت: فهرست کمبودها ماهانه توسط سازمان غذا و دارو رسماً اعلام می‌گردد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار