کد خبر: 1220002
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
درگیری فرسایشی میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده و دو طرف تهدیداتی را برای گسترش دامنه جنگ ردوبدل می‌کنند، اما حزب‌الله بدون اعتنا به تهدیدات تل‌آویو آتشبار موشکی خود را روی شمال اراضی اشغالی قفل کرده تا نشان دهد از ورود به جنگ گسترده ابایی ندارد. حملات موشکی و پهپادی دیروز به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی هم پیام آشکاری به اشغالگران بود که تعیین ضرب‌الاجل هم آن‌ها را از معرکه نجات نخواهد داد.
جوان آنلاین: درگیری فرسایشی میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده و دو طرف تهدیداتی را برای گسترش دامنه جنگ ردوبدل می‌کنند، اما حزب‌الله بدون اعتنا به تهدیدات تل‌آویو آتشبار موشکی خود را روی شمال اراضی اشغالی قفل کرده تا نشان دهد از ورود به جنگ گسترده ابایی ندارد. حملات موشکی و پهپادی دیروز به مناطقی در شمال فلسطین اشغالی هم پیام آشکاری به اشغالگران بود که تعیین ضرب‌الاجل هم آن‌ها را از معرکه نجات نخواهد داد. 
 
به گزارش «جوان»، درحالی که مقامات رژیم صهیونیستی با تعیین مهلت یک هفته‌ای هرچند غیررسمی برای رسیدن به توافق با لبنان، سعی داشتند حزب‌الله را از عملیات موشکی علیه سرزمین‌های اشغالی بازدارند، این هشدار‌های زمان‌بندی نتیجه عکس داده و نیرو‌های مقاومت دامنه حملات خود را افزایش داده‌اند. 
پس از حملات ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از جنوب لبنان که در پی آن شماری از لبنانی‌ها به شهادت رسیدند، حزب‌الله هم مواضع صهیونیست‌ها را در شمال اراضی اشغالی هدف قرار داد. حزب‌الله روز یک‌شنبه در بیانیه‌ای ضمن اعلام ادامه حملات موشکی تأکید کرد: با دو پهپاد تهاجمی به مواضع توپخانه اسرائیل در عرعر حمله کردیم و نقاط موردنظر را با دقت هدف قرار دادیم. حزب‌الله اعلام کرد: مبارزان ما پایگاه رامیا و تجهیزات آن را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند و مستقیماً به آن‌ها ضربه زدند. الجزیره گفت که در پی نفوذ مشکوک پهپادی از لبنان، آژیر خطر در اصبع‌الجلیل به صدا درآمد. رادیو ارتش اشغالگر پیش‌تر گزارش کرد: «آژیر‌های خطر در کریات‌شمونه و اطراف آن پس از نفوذ مشکوک پهپاد‌هایی به صدا درآمدند.» حزب‌الله همچنین افزود با موشک‌هایی مقر نظامی برکه‌ریشا و تجمع نظامیان صهیونیست را هدف قرار داد که مستقیماً به اهداف مورد نظر اصابت کردند. پیش‌تر حزب‌الله اعلام کرده بود که در پاسخ به حمله به روستا‌های جنوب لبنان، «شهرک میرون» اسرائیل را با ده‌ها موشک هدف قرار داده است. 
 
 میرون باز هم لرزید
پایگاه استراتژیک میرون که به عنوان چشمان تیزبین رژیم صهیونیستی تحرکات کشور‌های همجوار سرزمین‌های اشغالی را رصد می‌کند، این روز‌ها به سیبل حملات موشکی حزب‌الله تبدیل شده است. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه اعلام کرد که حدود ۳۵فروند موشک از لبنان به پایگاه «میرون» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شد. این رسانه صهیونیستی ادعا کرد: برخی از موشک‌های شلیک شده به پایگاه هوایی میرون در برخی از مناطق باز فرود آمده‌اند. روزنامه «یدیعوت آحارنوت» نیز با فرود موشک‌ها به شمال سرزمین‌های اشغالی گفت که آژیر‌های خطر در مناطق وسیعی از «الجلیل‌الاعلی» از جمله میرون، بار یوحای، ماروم مرکز الجلیل منطقه‌ای و کفر شوما به صدا درآمد. 
عملیات روزانه حزب‌الله به مراکز نظامی و حساس رژیم صهیونیستی که روز به روز دامنه آن گسترده‌تر می‌شود، نشان می‌دهد که هر چه لفاظی صهیونیست‌ها بیشتر می‌شود عزم و اراده مقاومت لبنان برای مقابله با دشمن هم به همان اندازه افزایش می‌یابد. حملات موشکی و پهپادی دیروز نوعی پیام هشدار به تندرو‌های تل‌آویو بود که مقاومت لبنان از مسیر حمایت از مردم فلسطین عقب‌نشینی نخواهد کرد و برای هرگونه سناریویی آمادگی دارد. این درحالی است که در روز‌های اخیر مقامات ارشد اسرائیل مدعی شده بودند که در صورت شکست مذاکرات دیپلماتیک با لبنان تا تاریخ ۱۵ مارس، نبرد در جنوب لبنان را گسترش خواهند داد، اما این هشدار‌ها هم در عملیات حزب‌الله خللی ایجاد نکرده است. رهبران حزب‌الله هشدار داده‌اند اگر دشمن صهیونیستی اشتباه محاسباتی کند، تاوان سنگینی خواهد پرداخت و با نسخه پیشرفته‌تر جنگ ۳۳ روزه مواجه خواهد شد. 
موشک‌هایی که حزب‌الله در پنج ماه گذشته علیه سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده تنها بخش محدودی از توانمندی زرادخانه تسلیحاتی این جنبش است که به گفته مقامات حزب‌الله در صورت درگیری تمام‌عیار، دروازه‌های جهنم به روی اشغالگران گشوده خواهد شد. در ماه‌های اخیر بیش از ۸۰ هزار شهرک‌نشین از ترس عملیات موشکی حزب‌الله خانه‌های خود را ترک کرده‌اند و اگر دامنه درگیری‌ها از کنترل خارج شود، عمق سرزمین‌های اشغالی هم در تیررس موشک‌های مقاومت خواهد بود و تعداد آوارگان صهیونیستی افزایش خواهد یافت. 
امریکا و فرانسه در ماه‌های اخیر خود را به آب و آتش زده‌اند تا بتوانند درگیری بین حزب‌الله و اسرائیل را کاهش داده و این رژیم را از افتادن در گرداب بزرگ نجات دهند، چرا که از نظر غربی‌ها و صهیونیست‌ها، ارتش اسرائیل همزمان توان لازم را برای جنگیدن در چند جبهه ندارد و رویارویی با حزب‌الله به مراتب دردناک‌تر از جنگ با حماس خواهد بود که به سلاح‌های پیشرفته‌تر مجهز است. این تحرکات دیپلماتیک غرب هم نتیجه نداده است و عاموس هوکشتاین، نماینده رئیس‌جمهور امریکا در امور خاورمیانه نتوانسته لبنانی‌ها را به توافق با تل‌آویو مجاب کند. رهبران حزب‌الله گفته‌اند عملیات موشکی آن‌ها زمانی متوقف خواهد شد که نسل‌کشی در غزه نیز پایان یابد و از واشینگتن خواسته‌اند به جای مذاکره با حزب‌الله، رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار