کد خبر: 1219783
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
آموس هکشتاین، میانجیگر آمریکایی در سومین سفر ناکام خود به بیروت با هدف توقف حملات حزب الله لبنان به شمال سرزمین‌های اشغالی از زبان همه رهبران لبنانی شنید که توقف حملات مقاومت اسلامی لبنان منوط به خاتمه تجاوز این رژیم به نوار غزه است.

جوان آنلاین: آموس هکشتاین، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سفر به بیروت ضمن دیدار با مقامات ارشد لبنانی خواستار توقف حملات مقاومت اسلامی لبنان به شمال فلسطین اشغالی شد.

به گزارش تسنیم، هکشتاین در جریان این سفر با نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور، نبیه بری، رئیس پارلمان و ولید جنبلاط، نماینده سابق پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کرد.

وی در خلال کنفرانس مطبوعاتی خود در محل قصر عین التینه بر ضرورت پایان تنش‌ها در مرز‌های لبنان و فلسطین و بازگشت ساکنین این مناطق در دو سوی مرز تاکید کرد.

برخی منابع رسانه‌ای مدعی شدند هدف هکشتاین از سفر به بیروت تلاش برای گسترش دامنه فعالیت نیرو‌های یونیفل سازمان ملل در نواحی مرزی و تسریع روند ساخت برجک‌های مراقبت مرزی توسط انگلیس برای ارتش لبنان بوده است.

«سمیر الحسن»، تحلیلگر لبنانی در تشریح پاسخ رهبران سیاسی لبنانی به خواسته‌های میانجیگر آمریکایی به خبرنگار تسنیم در بیروت گفت: تا زمانی که تهاجم صهیونیست‌ها به غزه ادامه داشته باشد، امکان تجزیه دو جبهه مقاومت از یکدیگر وجود نخواهد داشت.

به رغم فشار‌های دیپلماتیک میانجیگر آمریکایی، مقامات ارشد لبنانی به هکشتاین اطمینان دادند که توقف حملات حزب الله به شمال سرزمین‌های اشغالی تا زمان خاتمه حملات رژیم صهیونیستی به غزه محقق نخواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار