کد خبر: 1219108
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
دومین رویداد ملی ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش) به کار خود پایان داد
آیین اختتامیه دومین رویداد ملی ستاپ (سکوی تحول آموزش و پرورش) پس از چند ماه فعالیت که از فراخوان و ثبت طرح آغاز و تا ارزیابی و توانمندسازی پیش رفت با جذب سرمایه ۹ میلیارد تومانی توسط ۱۷ تیم‌ نوآور و فناور حوزه تعلیم و تربیت در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار و جوایز و تندیس ویژه این رویداد به تیم‌های منتخب اعطا شد.

حوریه ملکی - جوان آنلاین: بعد از 6 ماه کار سخت و حرفه ای رویداد ملی ستاپ به روز پایانی خود رسید و با حضور اعضای تیم های برتر در سالن همایش های صداو سیما آیین اختتامیه آن برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، دبیر رویداد ملی ستاپ، با اشاره به اتمام دوره دوم این رویداد گفت: "پس از یک پروسه ۶ ماهه از زمان فراخوان، ثبت طرح تا ارزیابی و توانمندسازی، ۱۷ تیم‌ نوآور و فناور حوزه تعلیم و تربیت با جذب سرمایه ۹ میلیارد تومانی دست به کار بزرگی زدند که می توان نتایج آن را در آینده دید."

سید حسام نوربخش هدف اصلی این رویداد را ایجاد سکوی همرسان بین چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت با شبکه نوآور و پشتبان دانست و ادامه داد: "توانستیم اتفاقات مثبتی را رقم بزنیم اما هنوز جای کار وجود دارد."

وی ابراز امیدواری کرد با کمک مجموعه‌های حامی این رویداد از جمله وزارت آموزش و پرورش، معاونت علمی ریاست جمهوری، شبکه آموزش سیما، سازمان بسیج مستضعفین و... بتوان این اهم را رقم بزنیم و سال به سال تیم‌های نوآور موفق‌تر در زیست بوم تعلیم و تربیت دیده شوند.

 

* فرصت ارایه محصولات برگزیدگان در آموزش و پرورش

در ادامه مراسم اختتامیه دومین رویداد ملی ستاپ، وزیر آموزش و پرورش در خصوص رویداد‌هایی از این دست که به فناوری و کارآفرینی در بخش آموزش و تربیت می‌پردازد گفت: "اگر در گذشته بمانیم حتماً محکوم به شکست هستیم. کودکان دنیای متفاوتی را تجربه می‌کنند و ابزار متفاوتی هم برای آموزش دارند."

رضا مراد صحرایی با بیان اینکه امروز خلائی بین معلمان و دانش‌آموزان وجود دارد و آن خلأ ادراکی است، ادامه داد: "عموم معلمان ما به شکل سنتی آموزش دیدند و معلم که سنتی آموزش دیده است نمی‌تواند به شیوه مدرن آموزش دهد. عموم معلمان ما به شکل کنترلی آموزش دیدند و کنترلگر بار آمدند در حالی که در کلاس درس دیگر نباید کودک را کنترل کرد."

وی با تاکید بر اینکه معلم نباید صرفاً آموزش دهنده علم باشد؛ گفت: "وظیفه دیگر معلم این است که پرورش دهنده استعداد‌ها و خلاقیت کودک و نوجوان باشد."

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عمده مسائل آموزشی ما در سطوح پایین علم و آموزش هستند، تصریح کرد: "گاهی دانش بیشتری به کودکان می‌دهیم که باز هم در سطح پایین علم است. اما فناوری‌هایی که به کاربرد دانش کمک می‌کنند و تلاش می‌کنند دانش به زندگی روزمره دانش آموزان راه پیدا کند مورد نیاز ماست."

به گفته صحرایی، اگر آموزش و پرورش به اولویت اول کشور بدل شود می‌توانیم گره‌های آینده این کشور را حل کنیم. مسئله ما این است که در سطوح بالا به آموزش و پرورش توجه شود.

وی تاکید کرد: "بسیاری از آموزش‌ها را باید به کودکان قبل از سن هفت سالگی ارائه کنیم. زمینه چنین تحولی در دولت رئیسی وجود دارد؛ ما باید آموزش را از ۴ سالگی شروع کنیم و دیپلم را در ۱۵ سالگی بدهیم و فرد در ۱۸ سالگی لیسانس بگیرد."

صحرایی به ۷ دانشی که معلم به آن نیاز دارد اشاره کرده و گفت: "ترکیب این دانش‌ها مورد نیاز ماست. ان شاءالله در اولین نشست مدیران سراسر کشور این امکان را ایجاد می‌کنیم که همه برگزیدگان "رویداد ملی ستاپ" فرصت ارائه محصولات خود را در آموزش و پرورش پیدا کنند."

گفتنی است اولین جایزه تاب آوری در حوزه آموزشی_تربیتی با عنوان جایزه حازم به تاب آورترین کارآفرین زیست بوم تعلیم و تربیت، حازم فریپور اعطا شد. این جایزه از امسال به جوایز ویژه "رویداد ملی ستاپ" اضافه گردید .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار