کد خبر: 1218849
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
جام جهانی شمشیربازی ایتالیا؛
تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر در جایگاه هشتم رقابت‌های جام جهانی شمشیربازی ایتالیا قرار گرفت.

جوان آنلاین: سابریست‌های ایرانی اولین دیدار خود در این مسابقات را برابر تیم ملی مصر در جدول ۱۶ تیمی آغاز کردند. آنها با برتری ۴۵ بر ۳۹ راهی مرحله یک چهارم نهایی شدند.

به گزارش آنا، شمشیربازان کشورمان در این مرحله به مصاف تیم قدرتمند مجارستان رفتند و با نتیجه ۴۵ بر ۳۷ شکست خوردند واز صعود به مرحله نیمه نهایی باز ماندند.

شاگردان کریستین بائو در ادامه برای تعیین جایگاه پنجم تا هشتم مقابل تیم ملی آلمان حاضر شدند که این دیدار را نیز با حساب ۴۵ بر ۳۶ واگذار کردند.

آخرین دیدار تیم ملی سابر ایران در جام جهانی ایتالیا برابر تیم ملی رومانی بود که آن هم با باخت همراه بود و با نتیجه ۴۵ بر ۴۰ به نفع حریف تمام شد.

به این ترتیب، این تیم با کسب عنوان هشتمی به کار خود در این آوردگاه مهم پایان داد.

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر مردان ایران در حال حاضر رنکینگ ۷ رده بندی جهان را در اختیار دارد و از شانس‌های اصلی کسب سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

جام جهانی ایتالیا از سری رقابت‌های انتخابی بازی‌های المپیک پاریس است که امتیازات آن برای حضور هشت تیم شرکت کننده در این بازی‌ها محاسبه می‌شود.

تیم ملی سابر ایران در تلاش است تا سهمیه بازی‌های ۲۰۲۴ را به عنوان تیم برتر قاره آسیا تصاحب کند. کره در حال حاضر تیم اول سابر آسیاست، اما با توجه به این که کره ای‌ها قدرت بلامنازع این رشته در دنیا هستند و تیم اول رنکنیگ جهانی هستند، سهمیه قاره‌ای به تیم دوم می‌رسد. از آنجا که ایران دومین تیم آسیا در رنکینگ جهانی است، به احتمال فراوان سهمیه پاریس از آن سابریست‌های کشورمان خواهد شد.

البته که ژاپن به عنوان دومین تیم آسیایی در تعقیب ایران است و رنکینگ ۸ جهانی را دارد ژاپن در جام جهانی ایتالیا خیلی خوب ظاهر نشد و به رتبه سیزدهمی رسید. این اتفاق باعث شد تا سهمیه تیمی المپیک آسیا برای ایران محتمل‌تر شود.

تکلیف هشت تیم شرکت کننده در مسابقات شمشیربازی اسلحه سابر بازی‌های المپیک بعد از رقابت‌های جام جهانی مجارستان که فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد، مشخص می‌شود. چهار تیم برتر اول رده بندی جهانی و چهار تیم اول قاره سهمیه این بازی‌ها را به دست می‌آورند؛ بنابراین باید دید تیم ملی کشورمان در آخرین فرصت پیش رو چه عملکردی را ثبت می‌کند. در صورتی که تیم ملی سابر سهمیه تیمی را بگیرد با سه نماینده در بخش انفرادی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به میدان می‌رود. اما در غیر این صورت سابر ایران در این بازی‌ها یک نماینده خواهد داشت و آن هم علی پاکدامن است. پاکدامن در حال حاضر رنکینگ ۵ جهان را در اختیار دارد و جز نفرات برتر رنکینگ، در بخش انفرادی این بازی‌ها شرکت می‌کند.

تیم ملی شمشیربازی سابر در بازی‌های المپیک برای نخستین بار بعد از انقلاب سهمیه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را گرفت و با سهمیه کامل در این آوردگاه مهم حاضر شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار