کد خبر: 1216929
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
«فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان با تاکید بر ضرورت برقراری آتش بس در نوار غزه، گفت که کشورش با جمهوری اسلامی ایران درخصوص تحولات و تنش‌های منطقه‌ای رایزنی می‌کند.

جوان آنلاین: وزیر خارجه عربستان در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «فرانس ۲۴» با ابراز نگرانی از وقوع جنگی منطقه ای تاکید کرد: جنگ طولانی غزه، خطر تشدید درگیری در منطقه را افزایش می دهد و مسؤولیت ما جلوگیری از گسترش تنش‌ها در هر شرایطی است.

به گزارش ایرنا، وی درباره رایزنی با ایران در این خصوص گفت: به طور قطع ما این امر را با همسایه خود ایران مورد بحث و گفت وگو قرار می دهیم. پیام ما این است که باید از گسترش تنش ها در هر صورت جلوگیری کرد.

بن فرحان افزود: فکر نمی کنم ایران هم به دنبال یک جنگ گسترده تر باشد. من چنین چیزی را احساس نمی کنم.

وزیر خارجه عربستان همچنین تصریح کرد: قبل از آتش‌بس در غزه، عقب نشینی نظامیان اسرائیل و فراهم کردن مقدمات تشکیل کشور فلسطینی، با تل‌آویو در خصوص برقراری روابط گفت و گو نخواهیم کرد.

فیصل بن فرحان افزود: ما پیش از بررسی موضوع برقراری ارتباط با تل‌آویو، به یک مسیر واضح در خصوص تشکیل کشور فلسطینی نیازمندیم.

رژیم صهیونیستی ۱۳۷ روز است حملات علیه غزه و ملت مظلوم فلسطین را آغاز کرده است و در نتیجه این جنایات تاکنون ۲۹ هزار و ۹۲ فلسطینی شهید شده اند و درحالی که تلاش میانجی ها برای حل این بحران ادامه دارد اما «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر صهیونیستی همچنان به جنگ افروزی با تمرکز بر مناطق جنوبی نوار غزه ادامه می دهد و به هشدارهای بین المللی در خصوس توقف نسل کشی در نوار غزه توجهی نشان نمی دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار