کد خبر: 1214745
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰

کتاب «آبی آتشین» نوشته دانیال قاسمی‌پور توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد. 
کتاب «آبی آتشین» نوشته دانیال قاسمی پور به تازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و روانه بازار نشر شده‌است. این کتاب ماجرای پیوستن همافران نیروی هوایی به انقلاب اسلامی را شامل می‌شود. 
کتاب «آبی آتشین» ماجرای چندین شخصیت از سال‌های پیش از انقلاب است که در چندین برش از قصه برای رقم زدن تاریخ به یکدیگر می‌رسند. 
نویسنده کتاب پیش‌رو می‌گوید در روز‌های منتهی به انقلاب، شایعه کودتای ارتش، روز به روز فراگیرتر می‌شد و همه نگران اوضاع و احوال بودند. اگرچه اعتصابات پراکنده در برخی از واحد‌های ارتش گسترش یافته و موضوع به روزنامه‌ها نیز کشیده شده‌بود، اما هنوز مردم، ارتش را در مقابل خود می‌دیدند و نگران آینده‌ای مبهم و در هراس از روزی که درگیری نهایی ارتش و مردم بخواهد سرنوشت نهایی انقلاب را رقم بزند، بوده و عده‌ای هم آماده نبرد مسلحانه برای حصول پیروزی نهایی می‌شدند. در این شرایط نظامیان فداکار و متعهد نیروی هوایی به این نتیجه رسیدند که باید دست به کار بزرگی زده و وظیفه ملی و مذهبی خود را انجام دهند. 
به همین‌خاطر با یک حرکت متهورانه به سیل خروشان ملت پیوستند و در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ با حضور در اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامی در مدرسه علوی سندی از افتخار، حماسه، رشادت و ایمان را در برگ‌های زرین تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسانیدند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار