کد خبر: 1213792
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
سید ابراهیم رئیسی:
رییس جمهور گفت: ارتقا سرمایه اجتماعی در گرو عمل به وعده‌ها و تبیین درست آن برای مردم است.

جوان آنلاین: آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور امروز در نشست شورای اداری هرمزگان توقع مردم از مسؤولان را تلاش مضاعف و حرکت تحولی و بسنده نکردن به وضع موجود برشمرد و با تصریح بر این که مهم ترین مسأله گره گشایی از مسائل مردم و رونق تولید و رشد اقتصادی است، اظهار کرد: زیرساخت این کار که همدلی میان دستگاه‌های اداری، امام جمعه، دادگستری، نمایندگان، دانشگاه‌ها، مراکز علمی و پژوهشی، نیروهای مسلح و غیره است، فراهم شده و بدون شک کاری با کشمکش پیش نمی رود.

به گزارش فارس، رییس جمهور، خدمت برای گشایش در زندگی مردم را باعث امید دوستان و یأس دشمنان برشمرد و این مهم را پیام انقلاب اسلامی و امام و شهیدان عنوان کرد و گفت: انقلاب ما جلوه قدرت خدای متعال بود که در ذهن معمولی نمی گنجد که خون بر شمشیر پیروز شود اما محقق شد و اراده مردم بر سلطه گران غلبه کرد.

 


وی بیان کرد: قدرت ایمان مایه پیروزی ملت فلسطین است و این شاخصه، مبنای تحول و شکل دهنده همان ضرورتی تحولی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی از ما خواسته اند تا به سمت تبدیل وضعیت موجود به وضعیت مطلوب قدم برداریم.

آیت الله رییسی به جلسه شب گذشته درباره حل مسائل بغرنج استان هرمزگان و بیان دقیق راهکارها اشاره کرد و گفت: نباید حل مسائل طول بکشد، طولانی شدن آن مایه گرفتاری مردم می شود و اگر این کارها را حل و رفع کنیم، امید ایجاد و سرمایه اجتماعی ارتقا می یابد.

رییس جمهور به اهمیت موضوع تبیین اشاره کرد و اظهار علل عدم انجام کارها را از جمله ابزارهای ارتقا سرمایه اجتماعی و نشاط اجتماعی دانست و گفت: باید در روش و شیوه کارهایمان تجدید نظر کنیم، ارتقا سرمایه اجتماعی در گرو عمل به وعده ها و تبیین درست آن برای مردم است.
 


صدور بخشنامه‌های ناگهانی درست نیست

وی توجه به عدالت را در توزیع امکانات مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: نباید هر روز بخشنامه ای در حوزه اقتصادی صادر شود و بلاتکلیفی ایجاد کند، واردکننده و صادرکننده، کشاورز، صنعتگر و تولیدکننده باید بتواند کار قابل پیش بینی انجام دهد و این مهم می بایست مورد توجه مسؤولان باشد.

رییسی به اهمیت توجه به اقتصاد روستا نیز اشاره و تضمین کشاورزی روستاییان، تضمین خرید محصول و قابل پیش بینی ساختن مسائل را از جمله راهکارهای حفظ مردم در روستاها برشمرد و گفت: هرمزگان با این سواحل بزرگ و طولانی می بایست سهم بیشتری از اقتصاد دریا داشته باشد و سهم 4 درصدی دریا از تولید ناخالص ملی بسیار پایین است و برای احیای اقتصاد دریا به تلاش جهادی مردمان همین مرز و بوم نیاز داریم.

رییسی گفت: مردم ما همان مردم سال 57 و سال های دفاع مقدس هستند و حضور مردم در صحنه از مولفه های قدرت است.
 


نیروگاه اتمی سیریک یک کار بسیار بزرگ برای کشور است

وی در خصوص ایجاد نیروگاه اتمی در سیریک گفت: در این دوران ایجاد نیروگاه اتمی که کار بسیار مهمی است، آغاز می شود و از کارهای بسیار ارزشمندی برای توسعه کشور خواهد بود.

وی از تثبیت مالکیت، احیای واحدهای صنعتی، به سرانجام رساندن کارخانه های جدید، افزایش تولید میگو در مزارع، رفع مشکلات آب برخی مناطق و غیره را از جمله کارهای خوب در این دولت عنوان کرد و تأکید کرد: نباید تنش آبی در این استان داشته باشیم و کنار دریا بودن و تشنه بودن درست نیست و ما این کار را رها نخواهیم کرد.

وی جبران ناترازی در بودجه را برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم بسیار با اهمیت خواند و آن را کار مشترک میان دولت و مجلس خواند و گفت: باید دخل و خرج ها در کشور تراز شود.

مدیران پروازی باید خانواده خود را به استان بیاورند

رییسی در بخش پایانی تردد خودروی مناطق آزاد را قابل بررسی در کمیسیون کارشناسی دانست و گفت: با صدای بلند اعلام کردم و می‌کنم که از نیروهای بومی استان استفاده کنید و یکی از راههای امیدآفرینی برای مردم ما، توجه به نیروهای انسانی است و عزیزان پروازی، خانواده خود را به استان بیاورند تا ثبات مدیریتی دچار مشکل نشود و البته باید کادرسازی مناسبی هم در استان صورت گیرد تا نیروی انسانی توانمند شود.

وی در خصوص حمله به خرده فرهنگ ها نیز گفت: در دنیا می خواهند فرهنگ خودشان را به خرده فرهنگ ها تحمیل کنند و ما نیز از این وضعیت مستثنی نیستیم و تاکید می کنم که مرزبانان فرهنگی از حریم فرهنگی کشور پاسداری کنند و رسانه ها و دانشگاه‌ها در این زمینه بسیار مسؤولیت جدی دارند.

پیش از سخنان رییس جمهور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان گزارشی از اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در استان هرمزگان طی 2 سال و نیم اخیر در دولت سیزدهم را ارائه کرد و امام جمعه بندرعباس نیز طی اظهاراتی پیرامون اهمیت توجه به فرهنگ دریاپایه و نیز تقویت اطلاع رسانی در رابطه با اقدامات دولت به بیان برخی مشکلات و دردهای این استان که دولت می تواند با مصوباتی برای رفع آنها اقدام شود، پرداخت.

همچنین محمد آشوری رییس مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت نیز نکاتی را پیرامون اهمیت تدبیر در مسائل استان از جمله در موضوع تغییر ناگهانی قیمت گاز مایع، تعرفه بر صادرات گوجه و غیره مطرح کرد و خواستار توجه دولت به حفظ سرمایه های اجتماعی نظام شد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
روستا سلول زنده ایران
|
Netherlands
|
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
0
0
روستا درست شود همه مشکلات کشور ناپدید و کشور درست می شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار