کد خبر: 1209251
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: نقشه های اشغالگران علیه فلسطین و مسجدالاقصی و روند عادی سازی روابط صهیونیست ها، از برجسته ترین علل عملیات طوفان الاقصی بود.

جوان آنلاین: هنیه درباره کابینه کنونی رژیم صهیونیستی و نقشه هایش علیه ملت فلسطین افزود که کابینه تندرو و افراطی این رژیم، انعکاس واقعیت افراط گرایی دینی و قومی توده صهیونیست ها است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: این کابینه نقشه های خود را آغاز کرد و دیدیم که در مسجدالاقصی و کرانه باختری چه کار کرد، آنها شهرک سازی را گسترش دادند و هزاران فلسطینی را بازداشت کردند.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اضافه کرد: برای ما واضح بود که این کابینه با ریشه های خود در داخل توده صهیونیست ها اقدام به تخریب مسجدالاقصی یا دستکم سیطره بر آن خواهد کرد.

هنیه اظهار داشت: سومین برنامه کابینه رژیم صهیونیستی، عادی سازی روابط برای ادغام اسرائیل در منطقه به زیان مسئله فلسطین و حقوق و اصول ثابت امت اسلامی بود.

وی گفت: این نظریه اسرائیل است که یک صلح منطقه ای به زیان مسئله فلسطین را بنا کند و از این رو، قطار عادی سازی به شمار زیادی از پایتخت ها رسید.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس افزود: ما با این تحولات رو به رو بودیم که معنای آن از بین بردن مسئله فلسطین در سایه این کابینه صهیونیستی و سپس ایجاد ائتلاف های امنیتی و سیاسی در منطقه بود که رژیم در قلب آنها باشد.

هنیه درباره اهداف رژیم اسرائیل برای تجاوزگری علیه نوار غزه نیز گفت: هدف اول از بین بردن مقاومت و جنبش حماس و پایان دادن به مقاومت در غزه، هدف دوم بازگرداندن اسیران صهیونیست و سومین هدف، کوچاندن مردم نوار غزه به سمت اراضی مصر است.

اسرائیل این سه هدف را رسما اعلام کرد که ائتلاف آمریکایی و غربی نیز آن را در دستور خود قرار داده است.

وی به چهار مرحله رژیم صهیونیستی در تجاوزگری علیه نوار غزه اشاره و اضافه کرد: مرحله اول حمله هوایی فراگیر، مرحله دوم ورود زمینی به نوار غزه، مرحله سوم عملیات جراحی متمرکز علیه مقاومت و مرحله چهارم، مرحله سیاسی و وجود یک غزه بدون حماس و مقاومت است، اما می گویم که با وجود هزینه گزاف و کشتارها و جنایت های رژیم صهیونیستی، دشمن در تحقیق هیچ یک از اهداف خود بعد از ۱۰۰ روز از جنگ موفق نشد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: از بین بردن حماس، توهم و سراب است. حماس یعنی خود مردم.

وی همچنین به شکست اشغالگران در بازگرداندن اسیران صهیونیست در نوار غزه بعد از ۱۰۰ روز جنگ اشاره کرد و گفت: اسرائیل تنها در صورت آزادی همه اسیران ما در زندان ها، خواهد توانست اسیران خود را بازگرداند.

هنیه تاکید کرد: اسرائیل در هیچ یک از اهداف خود به نتیجه نرسید و شکست مفتضحانه خورد و فقط چهره کریه آن برای جهان بیشتر برملا شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار