کد خبر: 1207013
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
رئیسی در اجلاسیه جامعه مدرسین عنوان کرد
رئیس‌جمهور نمایش کارآمدی دین در عرصه‌های مختلف زندگی مردم را وظیفه و مسئولیت سنگین دولت دانست و نقش علما و حوزه‌های علمیه را نیز در جهاد تبیین برای امیدآفرینی در جامعه و تقویت ایمان مردم بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.

جوان آنلاین: رئیس‌جمهور نمایش کارآمدی دین در عرصه‌های مختلف زندگی مردم را وظیفه و مسئولیت سنگین دولت دانست و نقش علما و حوزه‌های علمیه را نیز در جهاد تبیین برای امیدآفرینی در جامعه و تقویت ایمان مردم بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.
دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح پنج‌شنبه در سیزدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی شکل گرفت و ساختار و سازمان آن با هدف اداره اجتماع بر پایه دین ایجاد شد، افزود: جمهوری اسلامی به دنبال اثبات کارآمدی دین در عرصه اداره زندگی اجتماعی انسان معاصر بود. باور داریم که در مقابل تمدن‌های مدعی که امروز در دنیا وجود دارد، اجتهادی تمدن‌ساز وجود دارد که باوجود همه تطورات و اتفاقات و نوآوری‌هایی که در جهان صورت گرفته در مقابل هیچ سؤالی از پاسخ بازنمی‌ماند و مبتنی بر فقه جعفربن محمد صادق (ع) می‌تواند پاسخگو و تأمین کننده همه نیاز‌های امروز جامعه بشری باشد. رئیسی اظهار داشت: این دعوت کاملاً مبتنی بر یک مبانی متقنی است که تاکنون توانسته در عرصه‌های مختلف زندگی اجتماعی به معنی عام اثرگذار باشد و در عرصه جهانی حرف داشته باشد، لذا حتماً این اجتماع عظیم و حضور علمای اعلام، هم‌اندیشی، همراهی و همکاری آن‌ها می‌تواند بسیار اثربخش و امیدآفرین باشد.
رئیس‌جمهور نگاه تحولی، تحول در فرآیند‌ها و تحول نهادی را سه گام اصلی در مسیر تحقق تحول دانست و افزود: نگاه تحولی ضرورت ایجاد تحول است. همچنین باید مسیر گذشته را ارزیابی کنیم و ببینیم که در کجا‌ها می‌شد فرآیند دقیق‌تر، سریع‌تر، حساب شده‌تر و مؤثرتر باشد. سومین نکته نیز تحول در ساختارهاست؛ منظور از ساختار‌ها صرفاً شاکله اداری در عرصه اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نیست، بلکه تحول در عرصه آداب و رسوم فرهنگی را نیز شامل می‌شود.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، انقلاب اسلامی را برخوردار از ظرفیتی عظیم برای ایجاد تحول در تمام شئون زندگی مردم دانست و با اشاره به گرایش و تمایل ملت‌های مختلف جهان به انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما معتقدیم مبتنی بر همین ظرفیت بسیار عظیم می‌توانیم عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم، دیپلماسی عزتمندانه را جایگزین دیپلماسی التماسی کنیم، در بخش اقتصاد و تجارت خارجی در منطقه دست برتر را داشته باشیم و در بخش فرهنگی جوانان را بیش از پیش مجذوب اسلام و سیره اهل بیت (ع) کنیم، بدون آنکه از اصول و مبانی خود کوتاه بیاییم یا وادادگی فرهنگی داشته باشیم.
رئیسی با اشاره به شکست دو راهبرد دشمن در ناامیدسازی مردم و انزوای کشور افزود: ما مبتنی بر اصول و مبانی انقلاب اسلامی توانستیم با پیوستن به پیمان‌ها و ائتلاف‌های بزرگ جهانی نظیر شانگهای، بریکس و اوراسیا و اتصال اقتصاد کشور به زیرساخت‌های اقتصادی کشور‌های عضو این پیمان‌ها پروژه انزوای کشور را به شکست بکشانیم و با غلبه بر بسیاری از کمبودها، کاستی‌ها و نارضایتی‌ها دشمن را در ناامیدسازی مردم نیز ناکام بگذاریم. رئیس‌جمهور نمایش کارآمدی دین در عرصه‌های مختلف زندگی مردم را وظیفه و مسئولیت سنگین دولت دانست و نقش علما و حوزه‌های علمیه را نیز در جهاد تبیین برای امیدآفرینی در جامعه و تقویت ایمان مردم بسیار حائز اهمیت عنوان کرد.
رئیسی همچنین بر ضرورت تلاش برای کم کردن فاصله وضع موجود با وضع مطلوب با برقراری عدالت در اجرا، قانون‌گذاری و داوری تأکید کرد و نقطه نظرات اصلاح‌گرایانه علما و اندیشمندان را در این مسیر راهگشا و موجب غفلت‌زدایی از عملکرد‌ها عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار