کد خبر: 1205555
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مردم استان گلستان و برخی شهرستان‌های استان که تا کنون هیچ رئیس‌جمهوری به آن سفر نکرده بود، ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور را در بر گرفتند. گلستان نخستین استانی است که تمامی شهرستان‌های آن از فیبرنوری بهره خواهند برد

جوان آنلاین: رئیس‌جمهور در یازدهمین مقصد از دور دوم سفر‌های استانی دولت مردمی، روز‌های پنج‌شنبه و جمعه میهمان استان گلستان بود؛ استانی که به پایتخت اقوام کشور معروف، و تبلوری از زندگی و همجواری شیعه و اهل سنت است. سید ابراهیم رئیسی صبح پنج‌شنبه در آغاز سفر دوم دولت مردمی به استان گلستان با اشاره به اینکه بنای دولت مردمی نه عبور از کنار مشکلات و مسائل بلکه شناخت و حل مسئله است، گفت: این دولت نهضت حل مسئله را دنبال می‌کند. ما باور داریم باید مسئله را شناخت، راهکار‌های حل مسئله را پیدا و آن را حل کرد.
رئیسی در نخستین بخش از برنامه‌های این سفر با حضور در منطقه بندر ترکمن، خلیج احیا شده گرگان را به صورت رسمی به بهره‌برداری رساند. اسفند ماه ۱۴۰۰ دکتر رئیسی در سفر استانی اول دولت مردمی راهی خلیج گرگان و جزیره آشوراده شد و پس از استماع نظر کارشناسان، دستور صریح و شفاف آغاز عملیات لایروبی و نجات‌بخشی خلیج گرگان را صادر کرد. چند روز بعد سازمان بنادر و دریانوردی با آغاز عملیات هیدروگرافی و به روزرسانی نقشه‌های میدانی، مقدمات اجرای یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های زیست محیطی کشور را محقق کرد. در ادامه با ترک تشریفات اداری و با ورود قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا عملیات رسوب‌برداری از کانال آشوراده آغاز شد تا حیات به خلیج گرگان برگردد. طی ماه‌ها تلاش و پیگیری مستمر دولت و مشارکت قرارگاه خاتم الانبیا لایروبی کانال‌های ارتباطی به ویژه کانال آشوراده انجام و خلیج گرگان احیا شد. با بازگشایی کانال آشوراده و ورود آب دریا به خلیج گرگان، موانع مسیر منتهی به اسکله‌های تجاری و تفریحی مرتفع شد و شناور‌های سبک می‌توانند به راحتی از اسکله‌ها در مسیر جزیره آشوراده تردد داشته باشند.

آغاز اجرای طرح گردشگری جزیره آشوراده
رئیس‌جمهور در ادامه، ضمن بازدید از پروژه‌های توسعه روستایی دولت در استان، دستور آغاز اجرای طرح گردشگری آشوراده را به عنوان تنها جزیره ایرانی دریای خزر صادر کرد. اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی در تنها جزیره ایرانی دریای خزر یکی از مطالبه‌های مهم مردم و مسئولان گلستان در دهه‌های اخیر بوده و اجرای آن سال ۹۳ در سفر استانی هیئت دولت به تصویب رسیده بود. اجرای این طرح که با موانع و مشکلات متعددی روبه‌رو بود با اهتمام دولت سیزدهم در مسیر اجرا قرار گرفت و رئیس‌جمهور دستور آغاز رسمی عملیات اجرایی آن را صادر کرد. در اجرای طرح ملی گردشگری و طبیعت‌گردی جزیره آشوراده، ریز پروژه‌هایی از جمله ساخت اسکله، مسیر دسترسی، آلاچیق، رستوران و دیگر زیرساخت‌های موردنیاز برای حضور گردشگران در جزیره تعریف شده است.

در اجتماع مردم گرگان: فسادنمایان دغدغه فساد ندارند
دکتر رئیسی، در اجتماع باشکوه مردم گرگان، با اشاره به وحدت و انسجام مثال‌زدنی مردم گلستان در کنار تنوع اقوام و وفاداری آنان به انقلاب و نظام اسلامی افزود: اولین و مهم‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران همین مردم با ایمان، همیشه در صحنه، وفادار به انقلاب و آماده خطر کردن است که دشمن را از رسیدن به اهدافش ناامید کرده‌اند.
رئیسی سپس با بیان اینکه ممکن است دشمنان بخواهند «فسادنمایی» کنند، اما برنامه ما در دولت فسادزدایی است، گفت: هرکجا نشانه‌ای از فساد در این دولت ببینیم، با آن برخورد خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین فسادی در سازمان‌های اداری لانه کند. رئیس‌جمهور هدف دشمن را نشانه‌گرفتن امید مردم دانست و خاطرنشان کرد: دشمن می‌خواهد امید‌ها را تبدیل به یأس کند، اما بدانید امروز کار ما و شما «امیدآفرینی» است. آن‌هایی که می‌خواهند فسادنمایی کنند، دغدغه فساد ندارند بلکه می‌خواهند مردم را ناامید کنند، اما در نهایت خودشان ناامید خواهند شد. رئیسی با تأکید بر اینکه مردم ما همواره با امید زندگی می‌کنند و با امید راه نورانی امام (ره) و رهبر انقلاب را ادامه می‌دهند، گفت: مردم در تداوم این حرکت، دشمن را مأیوس خواهند کرد.

تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌های دولت
دکتر سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنج‌شنبه هم در آیین «افتتاح متمرکز پروژه‌های آبرسانی، برق‌رسانی و فاضلاب» استان گلستان، با قدردانی از همه دست‌اندرکاران چنین طرح‌هایی که با کار جهادی در دو سال گذشته این پروژ‌ها را حتی سریع‌تر از زمان مقرر تکمیل کردند، تصریح کرد: برای مجموع ۲۹ طرحی که بهره‌برداری از آن‌ها در این مراسم آغاز شد، حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده است. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب گنبدکاووس که حدود ۳۰ سال به طول انجامیده می‌توانست خیلی سریع‌تر به سرانجام برسد، افزود: یکی دیگر از طرح‌های مهم منطقه زهکشی و تکمیل دو سد در حال احداث است که باید در راستای مدیریت و مهار تنش‌های آبی در اولویت اجرا و تکمیل قرار گیرد. رئیسی تسریع در تکمیل این طرح‌ها را نیازمند انگیزه، حرکت و تلاش جهادی دانست و اظهار داشت: به طور کلی به سامان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام جزو اولویت‌های کاری دولت بوده و دولت در این زمینه مصمم است.

دیدار با علما، نخبگان و خانواده شهدا
دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر استانی دولت مردمی به گلستان، شامگاه پنج‌شنبه در نشست با جمعی از علما، خانواده شهدا، ایثارگران و نخبگان استان که در جوار مضجع شریف امامزاده یحیی ابن زید (ع) برگزار شد، با تأکید بر ضرورت توجه علما و نخبگان نسبت به شناخت جامعه، نیاز‌ها و اقتصائات آن و نقش‌آفرینی برای رفع این نیازها، تلاش برای برقراری عدالت اجتماعی و مبارزه با کژی‌ها و فساد‌ها را دو وظیفه اصلی این قشر از جامعه برشمرد.

حضور در جشن شب یلدای سربازان
رئیس‌جمهور همزمان با آخرین شب پاییز با حضور در یکی از پادگان‌های ارتش جمهوری اسلامی در استان گلستان شب یلدا را کنار جمعی از سربازان گذراند. در این دیدار یکی از سربازان وظیفه با تفأل به دیوان حافظ برای رئیس‌جمهور شعرخوانی کرد. رئیسی نیز در سخنان کوتاهی در جمع سربازان این پادگان اتکای به خدا و داشتن اعتماد به نفس را رمز موفقیت در کار‌ها عنوان و جوانان را به بهره‌گیری از نیروی جوانی برای تحصیل علم و تلاش برای پیشرفت و آبادانی کشور توصیه کرد.

افتتاح طرح بزرگ فیبر نوری گلستان
رئیسی صبح دیروز جمعه هم با حضور در کارخانه علم و فناوری گرگان، پروژه بزرگ فیبر نوری استان را افتتاح کرد و به بهره‌برداری رساند. با افتتاح این پروژه بزرگ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تمام ۳۷ شهر استان گلستان تحت پوشش فناوری اینترنت پر سرعت قرار گرفتند. افزایش ده‌ها برابری سرعت اینترنت و هزینه بسیار اندک به عنوان مهم‌ترین مزیت‌های فناوری اینترنت فیبر نوری نقش بسزایی در تسهیل و رونق کسب و کار‌ها خواهد داشت. برای این پروژه در استان گلستان طی شش ماه رقمی بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه شده است که با افتتاح آن توسط رئیس‌جمهور تعداد خانوار‌های تحت پوشش فناوری اینترنت پر سرعت به بیش از ۵ میلیون خانوار در سراسر کشور افزایش خواهد یافت و تا پایان سال نیز ۳ میلیون خانوار دیگر از مزایای این فناوری بهره‌مند خواهند شد. رئیس‌جمهور گفت: معرفی گلستان به‌عنوان اولین استان برخوردار از پوشش کامل شبکه ملی فیبر نوری، خبر خوبی است. امروز زیرساخت اینترنتی فیبر نوری در همه شهر‌ها و روستا‌ها قابل بهره‌برداری است و امیدواریم این اقدام در استان‌های دیگر نیز با قوت ادامه یابد.

در اجتماع باشکوه مردم مراوه‌تپه
دکتر سید ابراهیم رئیسی همچنین صبح جمعه، در اجتماع باشکوه مردم مراوه تپه با بیان اینکه دولت مردمی اقدامات و برنامه‌های خود را بر اساس آمایش سرزمینی به عنوان مبنای توزیع عادلانه ثروت طراحی و اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم بگویم توجه ما بیشتر به مناطق محروم است، چراکه بیشتر مناطق کشور به لطف خدا از یک برخورداری نسبی بهره‌مند هستند، اما باید برای ارتقای این برخورداری‌ها تلاش بیشتری کنیم. رئیسی ضمن قدردانی از همه تلاش‌ها در دولت‌های گذشته، بیان کرد: طی دو سال گذشته تلاش کردیم نسبت به انجام کار‌ها نگاهی متفاوت داشته باشیم؛ رشد اقتصادی در استان گلستان منفی ۵ درصد بوده، اما امروز مثبت ۳ درصد شده و در سطح استان اقدامات خوبی در حال انجام است. او گفت: برخی بنا به دلایلی دهه گذشته را دهه تعطیل می‌نامند، این در حالی است که در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم و سال دوم شاهد رشد اقتصادی در کشور هستیم. برخی از مراکز آماری و بانک مرکزی رشد پنج درصد و برخی دیگر هم رشد هفت درصدی را در سال دوم دولت سیزدهم تأیید می‌کنند.
رئیس‌جمهور افزود: گفته شد تا کنون هیچ رئیس‌جمهوری به این منطقه نیامده است. من می‌خواستم در سفر نخست به مراوه‌تپه بیایم، اما آن زمان شرایط کرونایی محدودیت‌هایی برای برنامه‌ریزی ایجاد می‌کرد. خوشحالیم که شرایط مساعد شده و امروز در نقطه صفر مرزی در خدمت مردم هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار