کد خبر: 1205495
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
رئیس جمهور روسیه و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در یک گفت‌وگوی تلفنی آخرین تحولات مربوط به تشدید بی‌سابقه بحران در نوار غزه را مورد بحث قرار دادند.

جوان آنلاین: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این تماس تلفنی با اشاره به دیدار‌های اخیر خود با رهبران کشور‌های خاورمیانه از اقدامات مسکو برای کمک به حل و فصل درگیری‌ها و ارسال بی‌وقفه کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه خبر داد.

به گزارش ایرنا از منابع خبری روس، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگران فلسطین و رئیس جمهور روسیه ضمن تأکید بر اهمیت پایان دادن هر چه سریع‌تر به قتل‌عام در غزه، خواستار احیای فرآیند سیاسی بر اساس موازین بین‌المللی حقوقی و تشکیل دولت فلسطین مطابق مرز‌های سال ۱۹۶۷ میلادی شد.

پوتین همچنین از تلاش‌های عباس برای حل و فصل این مناقشه بر اساس ایده دو دولت سازمان ملل متحد حمایت کرد.

رهبران روسیه و فلسطین نسبت به تحکیم روابط دوستانه دو کشور نیز ابراز امیدواری کردند. پوتین در این تماس تلفنی همچنین از محمود عباس برای سفر به مسکو دعوت به عمل آورد.

ولادیمیر پوتین ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲ و یک روز قبل از سفر رسمی رئیس جمهور ایران به مسکو با رهبران امارات متحده عربی و عربستان سعودی در خاورمیانه دیدار کرد. بحران فلسطین همچنین یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بود که در دیدار میان رؤسای جمهور دو کشور ایران و روسیه مطرح شد و مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی نیز قرار گرفت.

دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در دیدار خود با پوتین تأکید کرد: سازمان‌های بین المللی در قبال بحران غزه کارایی خود را از دست داده اند».

پوتین نیز در آغاز گفتگو‌های خود با همتای ایرانی در مسکو گفت: «برای ما تبادل نظر درباره اوضاع منطقه، به ویژه در مورد وضعیت فلسطین، بسیار مهم است.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار