کد خبر: 1205065
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
آمار‌ها حاکی از آن است که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی در غزه از ۱۹ هزار نفر فراتر رفته که ۷۰ درصد آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

جوان آنلاین: یکی از مقامات کاخ سفید در شرایطی همچنان تأکید دارد که صهیونیست‌ها غیرنظامیان را از عمد هدف قرار نمی‌دهند که علاوه بر آمار‌های فزاینده از کشتار زنان و کودکان و خبرنگاران، فقط وضعیت بیمارستان العوده که مدتی است به محل استقرار نظامیان رژیم صهیونیستی تبدیل شده، مهر تأیید دیگری است که بر اقدام صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان صحه می‌گذارد.
آمار‌ها حاکی از آن است که شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی در غزه از ۱۹ هزار نفر فراتر رفته که ۷۰ درصد آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. صهیونیست‌ها تاکنون بیش از ۹۰ خبرنگار را شهید کرده‌اند و شواهد نشان می‌دهد، کشتار خبرنگاران از عمد بوده است. با این حال، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه دوشنبه در ادامه حمایت‌های همه‌جانبه کشورش از رژیم تل‌آویو گفت که اسرائیل از روی عمد غیرنظامیان را در غزه نمی‌کشد. بیمارستان العوده در منطقه «جبالیا» در شمال غزه یکی از تازه‌ترین نمود‌های تعدی عامدانه صهیونیست‌ها به غیرنظامیان است. این بیمارستان از ۵ دسامبر تاکنون در محاصره ارتش صهیونیستی قرار دارد. به گفته اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه، نه آبی وارد این بیمارستان می‌شود نه غذا و نه دارویی و ۲۴۰ نفر داخل بیمارستان در شرایط اسارت‌گونه قرار گرفته‌اند. ارتش اسرائیل بیمارستان العوده را به مقر نظامی تبدیل کرده است. او افزود: «از جامعه جهانی حیرت‌زده‌ایم که جنایات نظامیان اشغالگر اسرائیل در شمال غزه را می‌بیند و سکوت کرده است. در شرایطی که خدمات بهداشتی به دلیل تخریب بیمارستان‌ها و از کار افتادن‌شان، وجود ندارد، دکتر اشرف القدره تأکید کرد که این شرایط به معنای اصرار ارتش اسرائیل برای انجام نسل‌کشی در غزه است. همزمان منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت غزه نیز گفت که ارتش اسرائیل وارد بیمارستان شده و پنج نفر از کادر پزشکی از جمله دکتر احمد مهنا، رئیس بیمارستان را بازداشت کرده و با خود برده است. محمد صلحه یکی از مدیران بیمارستان العوده، هفته گذشته به خبرگزاری رویترز گفته بود که تانک‌های اسرائیلی چند روز است که این بیمارستان را محاصره کرده‌اند و هرکس را که قصد ترک این بیمارستان را داشته هدف قرار می‌دهند. سازمان جهانی بهداشت با اشاره به وخامت اوضاع یکی دیگر از بیمارستان‌های این باریکه اعلام کرد: «توانایی بیمارستان ناصر در جنوب غزه برای کار به شدت کاهش یافته و کارکنان آن با آسیب مواجه هستند.» این سازمان افزود: «بیش از هزار بیمار و ۴هزار آواره در بیمارستان ناصر وجود دارند و ما همچنان خواستار آتش‌بس فوری هستیم. غیرنظامیان در غزه به صلح نیاز دارند.»


اذعان بورل به عملیات نظامی وحشتناک صهیونیست‌ها
مطالعه‌ای که دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه انجام داده، نشان می‌دهد، ۷۱درصد از جمعیت غزه از سطح شدید گرسنگی رنج می‌برند و ۶۴درصد برای رفع گرسنگی علف، میوه، غذای نارس و اقلام تاریخ مصرف گذشته می‌خورند. سازمان ملل متحد اعلام کرد که نوار غزه به خطرناک‌ترین مکان در جهان برای زندگی کودکان تبدیل شده است و نیاز به آتش‌بس فوری و پایدار در این باریکه وجود دارد. همزمان با افزایش فشار افکار عمومی جهان برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان غزه، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در رشته پیامی در شبکه اجتماعی ایکس خواستار وقفه بشردوستانه شد. بورل در این پیام اعلام کرد: «همانطور که وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلیس اشاره کرده‌اند، تعداد بسیار زیادی از غیرنظامیان در غزه کشته شده‌اند. قطعاً شاهد عدم تمایز وحشتناک در عملیات نظامی اسرائیل در غزه هستیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار