کد خبر: 1202816
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فارس از اقدامات این جمعیت در حمایت از مردم مظلوم غزه خبرداد و گفت: ۱۲ تریلر حامل مواد غذایی و کنسرو از فارس به عنوان کمک‌های مردمی به مقصد غزه اعزام شده است.

جوان آنلاین: حسین درویشی چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به هفته جهانی داوطلب ۱۱ آذر را روز آغاز و ۱۷ آذر را روز پایانی این هفته عنوان کرد و گفت: استان فارس رتبه نخست کشوری مراکز پاسخگویی و امداد رسانی به کلیه حوادث را کسب کرده است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: ۲۰۴ هزار عضو داوطلب در جمعیت هلال احمر استان فارس در بخش‌های مختلف امداد و نجات، جوانان و امور داوطلبان مشغول به فعالیت هستند که ۱۷۵ هزار داوطلب تنها طی دو سال گذشته به این جمعیت پیوستند.

وی از اعزام کاروان‌های سلامت به روستا‌های استان به مناسبت هفته داوطلب خبر داد و اظهار کرد: ۱۰۰ عنوان برنامه ویژه هفته داوطلب در جمعیت هلال احمر در استان فارس اجرا می‌شود و ۱۶ کاروان سلامت به روستا‌های استان با حضور ۱۲۰ پزشک و پرستار در تخصص‌های مختلف اعزام می‌شوند.

درویشی اضافه کرد: از اول امسال تاکنون ۱۵۷۵ مورد حادثه رخ داده است که توسط ۷۳ پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات رسیدگی شد و از این تعداد ۹۵۰ مورد از حوادث جاد‌های بوده است که منجر به انتقال ۵۹۴ نفر از آن‌ها به مراکز درمانی شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس در خصوص حوادث کوهستانی نیز گفت: از بین رسیدگی به ۲۵۴ حادثه کوهستانی، ۸۹ مصدوم توسط امدادگران و نجاتگران هلال احمر فارس نجات پیدا کردند.

درویشی با بیان اینکه استان فارس رتبه نخست در جذب داوطلب را کسب کرد، گفت: در راستای آموزش همگانی، طرح دادرس در مدارس استان فارس همزمان با سراسر کشور برگزار شد که به میزبانی شیراز اختتامیه رویداد کشوری مرداد ماه امسال نیز اجرا شد.

وی اقدامات هلال احمر فارس در حمایت از مردم مظلوم غزه را مورد توجه قرار داد و در پایان گفت: با بمباران مناطق مسکونی غزه و کشتار کودکان و زنان فلسطینی، ۱۲ تریلر مواد غذایی کنسروه از استان فارس به بنادر برای ارسال به شهر غزه اعزام شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار