کد خبر: 1200768
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
تیم‌ملی جوانان وزنه‌برداری کشورمان به تازگی در رقابت‌های جهانی مکزیک با کسب ۱۵ مدال رنگارنگ مقام قهرمانی را از آن خود کرد

جوان آنلاین: سجاد انوشیروانی امیدوار است نسل طلایی نوجوان و جوان، وزنه‌برداری ایران را به اوج بازگردانند. تیم‌ملی جوانان وزنه‌برداری کشورمان به تازگی در رقابت‌های جهانی مکزیک با کسب ۱۵ مدال رنگارنگ مقام قهرمانی را از آن خود کرد. درخشش شاگردان هادی پانزوان در مسابقات جهانی این نوید را به وزنه‌برداری کشور می‌دهد که برخی از مشکلات پشتوانه‌سازی این رشته برطرف شده است. رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در گفتگو با ایسنا روی این مسئله تأکید کرده است: «سطح رکورد‌ها بالا بود و انصافاً کل تیم خوب کار کردند. در ورزش حرفه‌ای موظف به ساختن پشتوانه و نسل‌سازی هستیم. به لحاظ کمی، وزنه‌برداری ایران مشکل دارد، اما با همین کمبود هم تلاش کردیم وزنه‌برداران خوب را ارزیابی کنیم و در نهایت این تیم ساخته شد. یک حسن بزرگی که تیم ما داشت این بود که ۵۰ درصد آن نفرات جوان و ۵۰ درصد نفرات نوجوان بودند. از طرفی دو دیدگاه را برای جوانان داریم؛ تعدادی از نفرات جوان با تیم بزرگسالان تمرین می‌کنند تا رکورد‌های آن‌ها به بزرگسالان نزدیک شود. همچنین تعدادی از نوجوانان را در قالب تیم جوانان قرار دادیم تا آن‌ها را برای مسابقات سال آینده آماده کنیم. خدا را شکر هم نوجوانان و هم جوانان خوب وزنه زدند. نفرات نسبت به مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا افزایش رکورد داشتند و تیم ما با اقتدار قهرمان شد، حتی اگر کشوری که غایب بود هم حضور داشت (چین) فکر می‌کنم باز هم همین نتایج حاصل می‌شد. تعدادی را شناسایی کرده‌ایم که به این تیم ملحق شوند. این تیم هم پس از چند روز استراحت دوباره وارد اردو می‌شود.»
حمایت از ملی‌پوشان رده‌های پایه، برگزاری منظم اردو‌ها و اجرای دقیق برنامه‌ها از جمله اهدافی است که انوشیروانی و فدراسیونش آن‌ها را دنبال می‌کنند: «برنامه جدی این است که اردوی خوب برگزار کنیم و این بچه‌ها از همه لحاظ حمایت شوند. همچنین به برخی از مسابقات بین‌المللی هم اعزام شوند تا محک بخورند و میدان ببینند. اعتقاد ما بر این است که فعلاً زود است در مسابقات بزرگسالان شرکت کنند، اما گاهی ممکن است در اردوی بزرگسالان هم قرار بگیرند تا انگیزه‌ای برای آن‌ها شود. این بچه‌ها را با برنامه علمی و پزشکی نگه می‌داریم. از روز اول وعده نسل خوب را داده‌ام. برخی از نفرات به دلیل شرایط کرونا و برگزار نشدن اردو‌ها رها شده بودند و برخی نفرات را هم جدید شناسایی کردیم و داریم آن‌ها را تبدیل به تیمی یکدست می‌کنیم. وزنه‌برداری رشته‌ای است که در آن فراز و نشیب زیاد است، اما ما در تلاشیم که تعداد فرود آن زیاد نباشد. چشم‌انداز ما بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ و المپیک ۲۰۲۸ است و باید با همان نفرات جلو برویم. در بازی‌های آسیایی نتیجه نگرفتیم و قول دادیم در بازی‌های آسیایی بعدی تاریخ‌سازی کنیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار