کد خبر: 1198998
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
حسین مرعشی در گفت­‌وگویی که با روزنامه ارگان این حزب یعنی سازندگی داشته، گفته «این انتخابات برای اصلاح‌طلبان برگ سوخته است چراکه از ابتدا هم در مورد استفاده از برگ انتخابات به تصمیم نرسیده بودند و رها کردند. به این دلیل‌که به تصمیم نرسیده بودند، الان دیگر انتخابات برای اصلاح‌طلبان برگ سوخته است».

جوان آنلاین: حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، از آنجایی که آینده‌ای روشن در زمینه انتخابات، برای اصلاح‌طلبان نمی‌بیند، تلاش کرده ضمن ارائه تحلیل، به اختلاف‌افکنی بین رئیسی و قالیباف بپردازد.

او در گفت­‌وگویی که با روزنامه ارگان این حزب یعنی سازندگی داشته، گفته «این انتخابات برای اصلاح‌طلبان برگ سوخته است چراکه از ابتدا هم در مورد استفاده از برگ انتخابات به تصمیم نرسیده بودند و رها کردند. به این دلیل‌که به تصمیم نرسیده بودند، الان دیگر انتخابات برای اصلاح‌طلبان برگ سوخته است».

مرعشی پس از این اذعان، بیان می‌کند که «من تصور می‌کنم انتخابات پیش رو در تهران رقابت آقایان قالیباف و رئیسی است. آقای قالیباف برای حیات سیاسی خود در این انتخابات مبارزه می‌کند و اگر نتواند انتخابات پیش‌رو را در تهران ببرد، حیات سیاسی‌اش افول می‌کند. آقای رئیسی هم می‌خواهد دور بعد رئیس‌جمهور شود و تصور می‌کند با ضعف‌هایی که شخص او و دولتش داشته‌اند، آقای قالیباف رقیب‌اش در ریاست‌جمهوری شود. آقای رئیسی قطعاً به دنبال پیروزی در دور انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی برای دولت چهاردهم است و تصمیم دارد همین حالا آقای قالیباف را کنار بزند و زمینگیر کند.».

اما نکته این است که اذعان و تحلیل افراد درباره خودشان مسموع و معتبر است و در خصوص جبهه رقیب، نه الزاماً. آنچه مرعشی گفته، آن بخشی که درباره رئیسی و قالیباف است، یک اظهارنظر سیاسی درباره جبهه رقیب است، اما آنچه علیه اصلاحات گفته، اعتراف و اذعانی جالب توجه است. در محافل سیاسی این تحلیل مطرح شده که با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان انتخابات را برای خود سوزانده‌اند این برگ سوخته ممکن است به آنان لطمه بزند و آنچه اصلاح‌طلبان باید به آن فکر کنند این است که چگونه با این برگ سوخته برخورد کنند که اگر شرایطشان را بهبود نمی‌بخشد- که نمی‌بخشد- اوضاع را بدتر نکند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
0
0
که چی مثلا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
0
0
رسانه های اصولگرا چقدر در مورد جبهه رقیب مینویسند آیا مسموع است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار