کد خبر: 1198731
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما:
نمی‌دانم چرا این نوع حرف‌ها و نکات مطرح می‌شود که مثلاً ما به خاطر هراس از اعلام تعداد بیننده‌ها، نظرسنجی‌ای را جابه‌جا کنیم یا به ندرت اعلام شود، چنین روالی در برنامه مرکز تحقیقات وجود ندارد و سازمان صداوسیما به نظرات مخاطبان همیشه وفادار بوده و است، اصلاً مبنای ساخت برنامه‌ها و سریال‌هایمان از طرح‌ریزی تا اجرا همین پایش‌های آمار‌ها و ارقام تعداد بیننده‌ها به همراه نظرات‌شان است، همان ذائقه‌سنجی‌ای که برای ما در اولویت است و آن را به جد پیگیری می‌کنیم.

جوان آنلاین: ما مصرف تولیدی صداوسیما را می‌سنجیم که فقط برگرفته از تلویزیون نیست، بلکه در بستر‌های مختلف از تلوبیون و فضای مجازی این‌گونه نظرسنجی‌ها را انجام می‌دهیم. با این اوصاف اینکه کاهش مخاطب نگران‌کننده باشد که ما به این خاطر نظرسنجی‌ای را اعلام نکنیم، این‌طور نیست.
محسن شاکری‌نژاد، رئیس مرکز تحقیقات صداوسیما در رابطه با انتقادات برخی از کانال‌های مجازی و رسانه‌ای و طرح این ابهام که تلویزیون نظرسنجی را جابه‌جا می‌کند تا کاهش شدید مخاطبان خودش را نشان ندهد، به تسنیم گفت: مرکز تحقیقات صداوسیما در سال‌های گذشته هم آمار بیننده‌های برنامه‌ها و سریال‌های مناسبتی همچون عید نوروز، ماه مبارک رمضان و ایام محرم را اعلام می‌کرد که کماکان هم اتفاق می‌افتد، حتی اگر میزان بیننده پایین باشد هم مرکز تحقیقات وظیفه خود را در اعلام دقیق و بدون دخل و تصرف انجام داده‌است، البته هر دو هفته یک‌بار هم مرکز تحقیقات نظرسنجی‌ای انجام می‌دهد که بیشتر جنبه بررسی میزان ضعف و قوت را برای دست‌اندرکاران سازنده و مدیران شبکه دارد تا بتوانند سیاستگذاری بهتری داشته‌باشند، این‌ها همه روالی بوده که در گذشته هم اتفاق افتاده‌است.
وی افزود: نمی‌دانم چرا این نوع حرف‌ها و نکات مطرح می‌شود که مثلاً ما به خاطر هراس از اعلام تعداد بیننده‌ها، نظرسنجی‌ای را جابه‌جا کنیم یا به ندرت اعلام شود، چنین روالی در برنامه مرکز تحقیقات وجود ندارد و سازمان صداوسیما به نظرات مخاطبان همیشه وفادار بوده و است، اصلاً مبنای ساخت برنامه‌ها و سریال‌هایمان از طرح‌ریزی تا اجرا همین پایش‌های آمار‌ها و ارقام تعداد بیننده‌ها به همراه نظرات‌شان است، همان ذائقه‌سنجی‌ای که برای ما در اولویت است و آن را به جد پیگیری می‌کنیم.
رئیس مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما اضافه کرد: چقدر خوب است که آمار پربیننده‌ترین سریال‌های بعد از انقلاب را اعلام کنیم؛ مثلاً فرض کنید سریالی در سال ۱۴۰۲ پخش‌شده که بیشتر از سریالی که در دهه ۱۳۷۰ پخش شده، بیننده داشته‌است. همیشه این موج سینوسی آمار‌ها وجود داشته‌است که زمانی بالا بوده و زمانی پایین و همه چیز به زمانه و اتفاقاتش برمی‌گردد که امروز فرآیند جهانی در برودکست‌ها و برودبند‌ها وجود دارد و باید به آن توجه جدی داشت.
وی خاطر نشان کرد: آن چیزی که امروز به عنوان فرآیند کاهش مخاطب در برودکست‌ها نسبت به برودبند‌ها وجود دارد، نکته غیرقابل انکاری است، به همین‌خاطر ما مصرف تولیدی صداوسیما را می‌سنجیم که فقط برگرفته از تلویزیون نیست، بلکه در بستر‌های مختلف از تلوبیون و فضای مجازی این‌گونه نظرسنجی‌ها را انجام می‌دهیم. با این اوصاف اینکه کاهش مخاطب نگران‌کننده باشد که ما به این خاطر نظرسنجی‌ای را اعلام نکنیم، این‌طور نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار