کد خبر: 1195331
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
رئیس پلیس راهور فراجا از صدور گواهینامه ۲ زبانه در آینده ای نزدیک خبر داد.

سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه به موضوع غزه و ظلم رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: انشالله به زودی زود شاهد نابودی این رژیم و آزادی مردم فلسطین باشیم.

جوان آنلاین: رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: ما سال گذشته فقط در شهرها ۳۵ میلیارد تردد توسط ۳۹ میلیون وسیله نقلیه سبک و سنگین ثبت شد.

به گزارش تسنیم، سردار هادیان‌فر با بیان اینکه در تهران روزانه بیش از ۲۰ میلیون تردد انجام می‌شود افزود: ۶/۸ میلیارد تردد در همین باره زمانی در جاده‌های کشور ثبت شده و این حجم تردد، مسؤولیت پلیس راهور برای مدیریت و تسهیل در تردد ها را نشان می‌دهد.

وی در ادامه به گواهینامه دو زبانه اشاره کرد و گفت: این گواهینامه را آماده کردیم و به زودی در دسترس قرار می گیرد؛ یک طرف عکس مالک گواهینامه و مشخصات به زبان فارسی و در طرف دیگر مشخصات به زبان انگلیسی است؛ همچنین وضعیت رانندگی و مجوزهای مربوطه ثبت شده است که این گواهینامه با تعاملی که با ۱۳ کشور داشته ایم کاربرد دارد.

رئیس پلیس راهور فراجا به رنگ‌بندی گواهینامه پرداخت و اعلام کرد: سه رنگ سفید و نقره ای و طلایی بر اساس اعتبارسنجی رانندگان تعلق می گیرد که به ترتیب به رانندگان خوب، خیلی خوب و عالی داده شده و دارای مزایای ویژه ‌ای همچون کاهش جریمه رانندگی و تخفیف در بیمه و ...خواهد بود .

سردار هادیان فر با بیان اینکه گواهینامه دوزبانه برای متقاضیان صادر می‌شود تصریح کرد: رنگ‌بندی گواهینامه برای همه ۵۲ میلیون دارنده گواهینامه اعمال شده و افراد از گواهینامه سفید قانونمند می توانند به نقره‌ای و طلایی ارتقا پیدا کنند.

وی به تغییر کتاب نامه آئین نامه پرداخت و گفت: کتاب نامه آئین نامه در گذشته با حجم زیادی نوشته شده بود اما با تدبیر فرمانده کل انتظامی کشور، این کتاب را تغییر کردن و ساده سازی شد و تکلیف قانونی را لحاظ کردیم که یک سوم قیمت کتاب قبلی بوده و به زودی چاپ نهایی شده و در اختیار تمام متقاضیان دریافت گواهینامه در کتاب فروشی ها قرار خواهد گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار