کد خبر: 1193537
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
النشره لبنان نوشت: جبهه جنوبی لبنان شاهد عملیات روزانه مقاومت علیه نظامیان صهیونیست است؛ اما هنوز شعله ور نشده است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایسنا، النشره لبنان در گزارشی با اشاره به اوضاع جبهه های جنوبی لبنان آورده است: تشدید تنش نظامی در جنوب لبنان روز به روز در راستای ارتباط با نبرد طوفان الاقصی بیشتر می‌شود و ناظران امور پیش بینی می‌کنند که با افزایش عملیات حزب الله، داغ تر هم شود.

داغ شدن جبهه جنوبی فقط به عملیات نظامی که مقاومت اسلامی حزب الله از روز دوم نبرد طوفان الاقصی آغاز کرده و از یک تا ۱۲ عملیات در روز گسترش یافته است، مرتبط نیست، بلکه به ورود گروه‌های فلسطینی به ویژه حماس و جهاد اسلامی و نیز نیروهای «فجر» شاخه نظامی جماعت اسلامی هم مربوط می‌شود.

منابع سیاسی اعلام کردند که این نبرد با موارد قبلی، پس از اینکه حزب الله از وحدت میادین و جبهه ها در نبرد ضد اشغالگران اسرائیلی سخن گفت، متفاوت است. نوع عملیات هم از رخنه پشت خطوط و درگیری مستقیم با نظامیان اسرائیلی تا حمله به مواضع آنها در مرز یا حمله با موشک کورنت متغیر است.

به نوشته النشره، باوجود گسترش حملات و منطقه جغرافیایی و انواع آن، تاکنون قواعد معمول درگیری از زمان حمله رژیم صهیونیستی به لبنان در سال ۲۰۰۶ حفظ شده اما بیم آن می‌رود که در صورت حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه یا ارتکاب جنایت جدید علیه کودکان، سالخوردگان و زنان، به سمت جنگ تمام عیار پیش برود.

از سوی دیگر، ورود گروه‌های فلسطینی به ویژه حماس و جهاد اسلامی به خط جبهه جنوبی، به مفهوم گشودن کامل جبهه نیست، بلکه در اتاق عملیات مشترک، این نبرد اداره می‌شود و هماهنگی کامل با حزب الله وجود دارد.

«شکیب العینا» از رهبران جنبش جهاد اسلامی در لبنان به النشره گفت: حفظ وضعیت کنونی جبهه جنوب یا شعله ور شدن آن ارتباط قوی با روند تحولات نظامی غزه و میزان تشدید حملات و ارتکاب کشتار تا اقدام برای حمله زمینی دارد که در این صورت نیازمند اقدامات بیشتری از سوی محور مقاومت به ویژه در جبهه جنوب لبنان است.

وی افزود: از ابتدا شروع عملیات طوفان الاقصی، مقاومت اسلامی و برخی گروه‌های فلسطین در جنوب لبنان به شکل حساب شده و روند تصاعدی تدریجی با هدف مشغول کردن دشمن و فرسایش آن و ممانعت از تمرکز کامل نظامیانش در غزه پیش رفته و هدف محقق شده است. اشغالگران سردرگم هستند و ما انتظار فروپاشی بیشتری داریم.

العینا تاکید کرد: اگر اسرائیل مرتکب حماقت بزرگی شود و نیازمند دخالت بیشتر باشد، نیروهای مقاومت در لبنان آماده هستند تا طبق تاکتیک حساب شده با هر تحولی روبرو شوند.

وی افزود: خواسته مردمی، گشودن جبهه جنوب لبنان است اما واقعیت های میدانی متفاوت است. توطئه بزرگ و مقاومت استوار است و پیروزی محقق خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار