کد خبر: 1193012
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
رئیس جمهوری پیشین آمریکا در اقدامی علیه جو بایدن رئیس جمهوری کنونی این کشور نامزدهای جمهوریخواه رقیب خود را تشویق کرد از شرکت در مناظره های انتخاباتی خودداری کنند و در مقابل علیه جو بایدن متحد شوند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای هیل نوشت: ترامپ در پستی در پلتفورم پیام رسان اجتماعی خود، (تروث سوشال) اظهار داشت، تازه ترین مناظره انتخاباتی، پایین ترین سطح را در بین مناظره های انتخاباتی در تاریخ آمریکا داشت. مناظره آینده در میامی که احتمالا آخرین آن است، حتی بدتر خواهد بود.

ترامپ افزود: جمهوریخواهان نباید مناظره کنند آنها باید برای شکست دادن بدترین و بی کفایت ترین دولت در تاریخ ایالات متحده متحد شوند.

رئیس جمهور جمهوریخواه سابق آمریکا این اظهارات را درست در همان روزی مطرح کرد که اعلام کرد در مناظره سوم انتخاباتی شرکت نخواهد کرد. این مناظره ۸ نوامبر (۱۷ آبان) در میامی و به میزبانی ان بی سی نیوز برگزار می شود. وی گفت به جای شرکت در این مناظره، میزبان گردهمایی هوادارانش درست در ۱۷ مایلی محل برگزاری مناظره خواهد بود.

این اولین بار نیست که ترامپ به جای شرکت درمناظره ها هوادارانش را گردهم می آورد. وی به جای شرکت در مناظره اول که اوت (مرداد) گذشته در میلواکی برگزار شد به مصاحبه با تاکر کارلسون مجری سابق فاکس نیوز نشست که بخش هایی از آن در طول این مناظره منتشر شد.

در سپتامبر (شهریور) گذشته نیز از شرکت در دومین مناظره انتخاباتی جمهوریخواهان خودداری کرد و به میشیگان سفر کرد و در بحبوحه اعتصابات اتحادیه کارگران خودروسازی در آمریکا با کارگران صحبت کرد.

ران دسانتیس و کریس کریستی دو تن دیگر از رقبای جمهوریخواه ترامپ از وی به دلیل شرکت نکردن در مناظره ها انتقاد کرده اند.

هیل نوشت به رغم غیبت ترامپ از مناظره ها وی همچنان نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه در نظرسنجی های ایالتی و ملی است و دسانتیس و نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی برای کسب جایگاه دوم رقابت می کنند.

بر اساس نظرسنجی کالج امرسون که روز جمعه منتشرشد، ترامپ در مقایسه با بایدن حمایت بیشتری را نزد رای دهندگان جوانتر کسب کرده است. ترامپ ۴۷ درصد آرا رای دهندگان جوان را کسب کرد و باید تنها توانست ۴۵ درصد آرا را از سوی این گروه از رای دهندگان بدست آورد.

بر اساس این نظرسنجی هیچ یک از نامزدهای دیگر نتوانستند در سطح ملی آرای دو رقمی کسب کنند. دسانتیس و نیکی هیلی هر کدام ۸ درصد آرا را نزد رای دهندگان جوان آمریکایی احراز کردند.

ترامپ روز جمعه هر دو رقیب خود را هدف انتقاد قرار داد و کارزار ران دسانتیس را «مضحک» خواند و اشاره کرد که هیلی برای کسب مقام دوم با آن مبارزه می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار