کد خبر: 1192264
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
برخی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس جمهور این کشور را تحت فشار قرار داده تا از رژیم صهیونیستی بخواهد از تداوم جنگ علیه فلسطینیان عقب‌نشینی کند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، گروهی از قانونگذاران دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا تحت تاثیر شرایط وخیم ناشی از خشونت‌های گسترده رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها از دولت بایدن خواسته‌اند تا رژیم صهیونیستی را مجبور به برقراری آتش‌بس کرده و هر چه سریع‌تر زمینه کاهش تنش‌ها میان فلسطین و این رژیم را فراهم آورد.

به گزارش «نیوزویک»، برخی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا که پیشتر در اظهاراتی از حقوق مردم فلسطین در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کرده بودند، در چارچوب قطعنامه‌ای از دولت بایدن خواسته‌اند تا ضمن تلاش برای متوقف کردن جنگ، کمک‌های بشردوستانه خود را برای «نجات زندگی افراد بیشتری» به غزه و برای غیرنظامیان فلسطینی ارسال کند.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که طبق گزارش آسوشیتدپرس، بیش از ۴ هزار نفر در جریان درگیری‌های میان حماس و رژیم صهیونیستی کشته‌اند و وزارت بهداشت فلسطین هم ضمن اشاره به آمار بالای جان باختگان غیرنظامیان فلسطینی اعلام کرده است که تاکنون بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند؛ ضمن اینکه نزدیک به ۹ هزار ۷۰۰ فلسطینی دیگر هم زخمی و مجروح شده‌اند.

این قطعنامه ضمن اشاره به افزایش آمار تلفات ناشی از جنگ هدف قرار دادن جان غیرنظامیان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی را نقض قوانین بشردوستانه عنوان کرده است». در این قطعنامه قدرت دولت آمریکا برای نجات جان غیرنظامیان از سوی نمایندگان عظیم توصیف شده است و ۱۳ نماینده دموکرات از مجلس نمایندگان به صراحت از آن حمایت کرده‌اند.

«ایلهان عمر»، «رشیده طلیب»، «کوری بوش»، «الکساندرا اوکازیا کورتز»هم جز اعضای اصلی و از حامیان این قطعنامه هستند. اظهارات نمایندگان دموکرات برای توقف درگیری‌ها در حالی مطرح می‌شود که اکثریت نمایندگان در تمام مراحل آغاز درگیری و جنگ، از سیاست های رژیم صهیونیستی حمایت کرده‌اند.

با این وجود، بایدن حتی از سوی مخالفان سیاسی‌اش به دلیل حمایت قاطع از رژیم صهیونیستی و وعده کمک‌های مالی و نظامی که داده است، مورد تحسین قرار گرفته است. با این حال برخی دیگر از نمایندگان دموکرات موضع خلاف موضع گیری‌های بایدن را اتخاذ کرده‌اند.

در این میان برخی از نمایندگان دموکرات مانند رشیده طلیب، به دلیل اظهارات صریحش در مورد انتقاد از رژیم صهیونیستی و سکوت نسبی‌اش در برابر حماس مورد انتقاد قرار گرفته است. او پیش از این خواستار رفع محاصره، پایان دادن به روند اشغالگری های رژیم صهیونیستی و از بین بردن سیستم آپارتاید در این رژیم شده بود که به اعتقاد وی شرایط خفقان‌آور و غیرانسانی را ایجاد کرده که در نهایت منجر به مقاومت شده است.  

دیگر نمایندگان دموکرات کنگره مانند کوری بوش، نماینده ایالت میسوری، اوکازیو کورتز، نماینده نیویورک هم خواستار برقراری آتش‌بس و توقف وحشیگری‌های رژیم صهیونیست شده‌اند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار