کد خبر: 1192037
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۶
نخست وزیر پاکستان می‌گوید که تشدید خشونت‌ها در فلسطین را باید در چارچوب سالها اشغالگری رژیم صهیونیستی نگاه کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  پاکستان امروز دوشنبه با ابراز نگرانی عمیق از تشدید تنشها در غزه تاکید کرد که درگیریها در فلسطین را باید در چارچوب سالها اشغال غیرقانونی نگاه کرد.

«انور الحق کاکر» نخست وزیر موقت پاکستان می‌گوید: هدف قرار دادن عمدی، بی رویه و برخلاف قوانین بین‌المللی از سوی اسرائیل علیه غیرنظامیان برخلاف همه هنجارها و قوانین بین‌المللی است.

انور الحق در حساب خود در شبکه اجتماعی ایکس افزود: تشدید خشونت‌ها را باید در چارچوب سالها زور و اشغالگری غیرقانونی اراضی فلسطینی و همچنین سیاستهای سرکوبگرانه علیه فلسطینیها دید.

نخست وزیر موقت پاکستان از سازمان ملل و جامعه بین‌المللی خواست به سرعت مسیرهای بشردوستانه ایمن را برای کمک های فوری مورد نیاز برای رسیدن به غزه ایجاد کنند.
کاکر با بیان اینکه وزیر امور خارجه این کشور در نشست اضطراری سازمان کنفرانس اسلامی شرکت خواهد کرد، گفت: ما در همبستگی با مردم مظلوم فلسطین ایستاده‌ایم و خواستار آتش بس فوری و رفع محاصره غزه هستیم.

«جلیل عباس جیلانی» وزیر امور خارجه پاکستان نیز دیروز (یکشنبه) در یک کنفرانس خبری حمایت اسلام‌آباد از ایجاد یک کریدور انسانی برای غزه را اعلام کرد و خواستار کمک‌های «فوری» انسان‌دوستانه به غزه به منظور جلوگیری از یک بحران انسانی شد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد، جیلانی تصریح کرد که پاکستان با مصر برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم غزه است اما «تاکنون اسرائیل برای این مطلب اعلام آمادگی نکرده است».

رژیم صهیونیستی از اواخر هفته گذشته، در پی حمله حماس به مواضع صهونیست،ها، محاصره غزه را تشدید کرده و برق و آب و غذا و دیگر تدارکات پزشکی مردم این منطقه را قطع کرده است. وزیر خارجه پاکستان تصریح کرد که مردم غزه نیاز شدیدی به غذا آب و دارو دارند که نیازمند پاسخ فوری جامعه بین‌المللی به این نیازها است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار