کد خبر: 1190270
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
جمعی از هنرمندان طراح گرافیک، تصویرساز و نقاش پس از آغاز عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» در فلسطین، با خلق آثارشان نسبت به این عملیات واکنش نشان دادند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح شنبه - ۱۵ مهرماه - عملیات همه جانبه و بی نظیر خود با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته و صهیونیست ها را در شوک فرو برده است.

جمعی از هنرمندان طراح گرافیک، تصویرساز و نقاش پس از آغاز عملیات بزرگ «طوفان الاقصی»، با خلق آثارشان نسبت به این عملیات واکنش نشان دادند و آثاری را در فضای مجازی منتشر کردند.

«طوفان الاقصی» در میدان ولی‌عصر(عج)

طرح جدید دیوارنگاره میدان ولی‌عصر(عج) شهر تهران یکشنبه- ۱۶ مهرماه- با توجه به انجام عملیات طوفان الاقصی مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی با عنوان «طوفان الاقصی» با طراحی گرافیک صالح کوشکی به همت خانه‌ طراحان انقلاب اسلامی و سازمان هنری رسانه‌ای اوج رونمایی و نصب شد.

در توضیح این دیوارنگاره یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب در نهم خردادماه امسال با موضوع فلسطین آمده است: «اگر فلسطین در این صحنه‌ رویارویی شجاعانه‌ای که امروز برای خود به وجود آورده است، موفق شود، موفقیت همه‌ دنیای اسلام است.»

«یک در برابر صد»

داستانک «یک در برابر صد» به مناسبت عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» با طراحی گرافیک‌ روح‌الله مختاری به همت خانه‌ طراحان انقلاب اسلامی در فضای مجازی منتشر شده است.

درباره این اثر با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم آمده است: «ای رسول، مؤمنان را بر جنگ ترغیب کن که اگر بیست نفر از شما صبور و پایدار باشند بر دویست نفر غالب خواهند شد و اگر صد نفر بوده بر هزار نفر از کافران غلبه خواهند کرد، زیرا آنها گروهی بی‌دانشند. سوره انفال (آیه۶۵)»

روایت دیدنی هنرمندان نقاش و گرافیست به «طوفان الاقصی»

«طوفان الاقصی»

خانه‌ طراحان انقلاب اسلامی به مناسبت عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» پوسترهایی را با تصاویری از فلسطین، مسجدالاقصی و شکست اسرائیل منتشر کرده است که در توضیح آنها بیانات رهبر معظم انقلاب آمده است: «این شکست‌های پی‌درپی معنایش این است که هم قدرت و بازدارندگی سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی خدشه‌پذیر شده و هم اینکه این رژیم در سراشیبی سقوط و فروپاشی قرار گرفته است رهبر معظم انقلاب- ۲۵ خردادماه ۱۴۰۲» و «صهیونیسم و دولت غاصب و مجعول صهیونیستی در فلسطین، محکوم به فناست. رهبر معظم انقلاب ۲۱ تیرماه سال ۱۳۷۷»

پوستر «طوفان الاقصی» از جمله این آثار است که با طراحی گرافیک مهدی توحیدی منتشر شده است.

در توضیح این پوستر آمده است: «ما راه‌ حل فلسطین را نابودی رژیم اسرائیل می‌دانیم. نگویند نمی‌شود؛ نمی‌شود در دنیا نیست. همه‌ چیز شدنی است. رهبر معظم انقلاب ۲۸ مرداد ۱۳۷۰»

روایت دیدنی هنرمندان نقاش و گرافیست به «طوفان الاقصی»

«آغاز عملیات بزرگ آزادی»

تازه‌ترین طرح دیوارنگاره میدان فلسطین تهران با محوریت عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» و با عنوان «آغاز عملیات بزرگ آزادی» به همت سازمان تبلیغات اسلامی رونمایی شد.

«طوفان الاقصی»

همچنین سازمان تبلیغات اسلامی اثر دیگری را با موضوع عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» در فضای مجازی منتشر کرده است.

در توصیح این اثر یکی از بیانات رهبر معظم انقلاب آمده است: «ما گفتیم رژیم صهیونیستی ۲۵ سال دیگر را نمی‌بیند؛ خودشان عجله کردند و زودتر می‌خواهند بروند...» ۱۵ فروردین ۱۴۰۲.

همچنین هنرمندانی همچون سید مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست و گرافیست، مسعود نجابتی طراح گرافیک، مدیر هنری و خوشنویس، محمدصابر شیخ رضایی طراح گرافیک و تصویرگر و حسن روح‌الامین هنرمند نقاش آثاری را در واکنش به عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» در فضای مجازی منتشر کردند.

شجاعی طباطبایی با انتشار این تصویر نوشته است: «فعلا برای طوفان الاقصی این کار رو داشته باشید، تا بعدی ان شاءالله»

کانون هنر شیعی نیز اثر «نصر من الله و فتح قریب» تایپوگرافی اجرا شده بر روی دیوار حائل مرز فلسطین اشغالی و لبنان در سال ۱۴۰۲- حروف‌نگاری اثر مسعود نجابتی را به مناسبت پیروزی غیرت‌مندانه مردم فلسطین در عملیات طوفان الاقصی بازنشر کرده است.

همچنین مسعود نجابتی به مناسبت عملیات طوفان الاقصی اثر زیر را منتشر کرده است.

روایت دیدنی هنرمندان نقاش و گرافیست به «طوفان الاقصی»

حسن روح الامین هنرمند نقاش نیز به مناسبت پیروزی غیرتمندانه مردم فلسطین در عملیات طوفان الاقصی اثر «فاتح خیبر» را که سال ۱۳۹۷ با موضوع فتح خیبر توسط حضرت علی (ع) خلق شده را بازنشر کرده است.

همچنین روح الامین به مناسبت عملیات طوفان الاقصی اثر جدیدی را با عنوان «فرار موش‌های کثیف»- نقاشی دیجیتال پینت- منتشر کرده است.

روایت دیدنی هنرمندان نقاش و گرافیست به «طوفان الاقصی»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار