کد خبر: 1189577
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
 امام جمعه موقت تهران گفت: حوادث اخیر سوریه و این ویرانه‌ای که به دست مزدوران استکبار جهانی پدید آمد، دستاورد پیوند قدرت و جهالت است.

به گزارش  جوان آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های اول این هفته نماز جمعه در دانشگاه تهران ضمن تسلیت به دولت سوریه و ارتش قهرمان سوریه ابراز امیدواری کرد که نهاد‌های بین المللی خاموش در برابر این جنایات بیدار شوند و اجازه ندهند آمریکا یک سرزمین را اشغال کند.

وی خطاب به مردم ایران گفت: این امنیت امروز، دستاورد مقاومت دیروز شما و نیرو‌های مقتدری است که خالق امنیت هستند.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مدعیان دفاع از حقوق بشر در کدام شعار حقوقی خود شعاری به این بلندی و با این افتخار را در تاریخ ننگین سیاسی خود دیده‌اند، افزود: ۱۴۰۰ سال قبل علی (ع) فرمودند که مردم در نظام سیاسی دینی آنجا که حکمرانی برآمده از آموزه‌های وحیانی است یا برادر دینی ما هستند و یا همانند ما انسان هستند و باید از همه حقوق انسانی برخوردار باشند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد یادآورشد: همین تمدن است که آینده جهان را تضمین می‌کند و همین تفکر است که می‌تواند جوامع بشری را فتح کند و این یکی از بلندترین شعار‌های جهانی امام عصر (عج) است.

وی در ادامه درباره منشور حکمرانی گفت: فرمان حضرت علی (ع) به مالک اشتر به عنوان یک شخصیت در تراز، یک مدیر لایق، توانمند، شجاع و مدبر این بود که فرمودند: مالک قلب خود را لبریز از محبت به انسان‌ها قرار ده. کسانی که در سرزمین مصر زندگی می‌کنند باید احساس کنند قلب مالک سرشار از محبت نسبت به آن‌ها است.

وی خطاب به مدیران، مسئولان، خادمین، نیرو‌های نظامی و انتظامی، فرماندهان، درجه‌داران، افسران، سربازان و کارکنان متعهد فراجا گفت: این فرمان علی (ع) به مالک اشتر است اگر کسی وارد یک پاسگاه می‌شود از رفتار و سخن و برخورد فرماندهی و کارگزاران، وی احساس کند که به او عشق می‌ورزند و او را دوست دارند و این دوستی و محبت آنان را در این جایگاه و مسئولیت قرار داده است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: وقتی فرد با مسئولی روبرو می‌شود و یا وارد اداره‌ای می‌شود برخورد کارگزاران باید با محبت باشد نه خدای ناکرده سجایای اخلاقی ناشایست و فرد در رفتار او (مدیر) رحمت و محبت و لطف را ببیند. آن فرد قانون‌شکن و متخلف هم باید بداند که مسئولان و نیرو‌های فراجا با او هرگز دشمنی ندارند و او را هم دوست می‌دارند، دغدغه هدایت و سعادت او را دارند، اما مسئولیت حفاظت از حقوق شهروندان و مسئولیت مهم پاسداری از امنیت اجازه نمی‌دهد که در برابر متخلف بی‌اعتناد عبور کنند و به مسئولیت قانونی خود عمل نکنند.

جایگاه ممتاز و فاجر فراجا از ماموریت‌های خطیر او الهام می‌گیرد
حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان داشت: به گفته فرمانده فراجا امروز با مطالعه دقیق در اندیشه طراحی ساختاری هستیم که دستاورد آن پلیس در تراز انقلاب اسلامی است یعنی به دولت اسلامی نزدیک شویدکه امید است فراجا در آراستگی به نام دولت اسلامی که نظر فرماندهی کل نیرو‌های مسلح است پیشرو و پیش‌گام باشد.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی به سربازان سبزپوش ملت بزرگ ایران و نظام اسلامی ابراز امیدواری کرد که فراجا به مصابه یک نهاد مهم و بنیادی اجتماعی و امنیتی که دارای وظایف خطیر و حساس در فرایند تامین امنیت پایدار و همه جانبه برای ملت ایران است در انجام شایسته وظایف خود از بهترین توفیقات بهره‌مند باشد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه جایگاه ممتاز و فاخر فراجا از مامویت‌های خطیر او الهام می‌گیرد، اظهار داشت: پلیس امروز به عنوان نماد مبارزه با ظلم، قانونگریزی و تجاوز به حقوق دیگران ماموریت‌های حساسی را عهده‌دار است و خدمات بسیار ارزنده به ملت ایران ارائه می‌کند.
حجت الاسلام ابوترابی فرد اضافه کرد: احساس امنیت امروز دستاورد تلاش بی‌وقفه شما سربازان قدرتمند نظام اسلامی است و امید است با راهبردی که فرماندهی فراجا با الهام از اصول و قواعد تعریف شده‌ای که فرمانده کل نیرو‌های مسلح تعریف کرده اند و اقتدار برآمده از قانونمداری، ارتقای صیانت سازمانی، سطح دانش و تخصص برای یکایک افسران، درجه داران، سربازان و نیرو‌های خدوم در این نیرو زمینه‌ساز افزایش رضایتمندی مردم باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار