کد خبر: 1189544
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۸
در پی انتشار خبر ممانعت از سفر احمدی‌نژاد به کشور گواتمالا، پیگیریها نشان می‌دهد که دستگاه‌های امنیتی با توجه به وضعیت این کشور و امکان تهدیدات امنیتی، پیشتر به وی گفته بودند که از این سفر خودداری کند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، صبح امروز برخی کانال‌های خبری نزدیک به محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسبق، اعلام کردند که وی جهت شرکت در یک سمپوزیوم بین‌المللی چهار روزه عازم کشور گواتمالا در آمریکای مرکزی شده است.

ساعتی بعد از انتشار این خبر، ادعا شد که برخی عوامل اطلاعاتی و امنیتی با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن ضبط گذرنامه احمدی نژاد از سفر وی به گواتمالا ممانعت شده است.

در این باره بعضی منابع امنیتی گفتند که پیشتر برخی دستگاه‌های امنیتی با توجه به وضعیت کشور گواتمالا و امکان تهدیدات امنیتی برای او در این سفر به وی گفته بودند که از این سفر خودداری کند.

به گفته این منابع، ایران در کشور گواتمالا سفارتخانه فعالی ندارد و از طرف دیگر رژیم صهیونیستی و بعضی گروه‌ها نیز در این کشور فعالیت قابل توجهی دارند.

این منابع گفتند که با توجه به اعلام پیشین به آقای احمدی نژاد و همچنین جلوگیری از خطرات احتمالی امنیتی این سفر برای این مقام سابق کشورمان، از سفر امروز او به گواتمالا ممانعت به عمل آمد؛ رعایت جوانب امنیتی برای هرکدام از مقامات فعلی و سابق، صرف نظر از مواضع سیاسی آنها، جزو مسایلی است که دستگاه‌های امنیتی به صورت معمول به آن توجه دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار