کد خبر: 1189382
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
وزارت خارجه ارمنستان روز چهارشنبه دستگیری‌های اخیر چندین مقام سابق دولتی قره باغ توسط جمهوری آذربایجان را محکوم کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، ارمنستان روز چهارشنبه دستگیری‌های اخیر چندین مقام دولتی قره باغ توسط جمهوری آذربایجان را محکوم کرد.

به گزارش وبگاه «حتق» وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرده که تمام اقدامات ممکن را برای حمایت از حقوق نمایندگان بازداشت شده قره باغ در دادگاه‌های بین المللی انجام خواهد داد.

جمهوری آذربایجان در روزهای گذشته سه مقام ارشد سابق قره باغ به اتهام جنایات مختلف بازداشت کرده است.

وزارت خارجه ارمنستان در بیانیه خود اعلام کرد، علیرغم اظهارات مقامات عالی رتبه جمهوری آذربایجان در مورد احترام و حمایت از حقوق ارامنه، نهادهای انتظامی این کشور به دستگیری ‌ای خودسرانه ادامه می دهند.

جمهوری آذربایجان بلافاصله به این بیانیه پاسخ داد و اعلام کرد که بیانیه وزارت خارجه ارمنستان را به شدت محکوم می کند.

باکو اعلام کرد:«این بیانیه به وضوح نشان دهنده ناکامی ارمنستان در کنار گذاشتن سیاست و اقدامات تجاوزکارانه ای است که طی دهه‌ها علیه آذربایجان چمهوری انجام داده است. این بیانیه همچنین تلاشی برای توجیه اقدامات افراد بازداشت شده است.»

جمهوری ارمنستان اخیرا درخواستی را به دیوان بین‌المللی دادگستری علیه جمهوری آذربایجان در زمینه لزوم اجرای تعهدات حقوقی در قره باغ داده است .

ارمنستان از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته تعهدات جمهوری آذربایجان را به قوانین این سازمان مشخص کند. ارمنستان در این نامه اعلام کرده است که جمهوری آذربایجان دسترسی سازمان ملل متحد و آژانس‌های تخصصی آن به ارمنی‌های قره‌باغ کوهستانی را تسهیل کرده و از ایجاد هرگونه مانعی در این زمینه خودداری کند.

در این نامه آمده است، جمهوری آذربایجان فوراً بازسازی کامل خدمات عمومی از جمله گاز و برق را به قره باغ کوهستانی تسهیل کند. جمهوری آذربایجان نباید هیچ بنای هنری و فرهنگی ارامنه را تغییر داده یا تخریب کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار