کد خبر: 1189224
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
سردار سلیمانی گفت: اهل سنت هم شهدای زیادی برای وحدت جهان اسلام تقدیم کردند، شهید هاشمی نمونه مجسم و عینی وحدت و همدلی بین ملت بزرگ ایران و وحدت اهل تسنن و تشیع است.

به گزارش جوان آنلاین، سردار سرتیپ غلامرضا سلیمانی در مراسم سالگرد شهادت شهید سید حمیدرضا هاشمی ضمن تبریک هفته وحدت و تشکر از حضور سران و معتمدین و علمای اهل سنت اظهار کرد: این مراسم در این مکان مقدس برای پاسداشت یاد و خاطره شیهد سید حمیدرضا هاشمی برگزار شده است که نمونه مجسم و عینی وحدت و همدلی بین ملت بزرگ ایران و وحدت اهل تسنن و تشیع است که به عنوان یک امت واحد تلقی می‌شود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: وقتی سخن از شهدای وحدت و امنیت است یک مفهومی که در طی بیش از چهار دهه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در مقابل چشمان ما مجسم شد که در دوران تثبیت نظام و چه در دوران هشت سال دفاع مقدس که توطئه‌ها و فشار دشمن در قالب جنگ تحمیلی که با دفاع مقدس شکل گرفت.
سردار سلیمانی افزود: بعد از دفاع مقدس دشمن فتنه‌های رنگارنگی را برای نظام طراحی و اجرا کرد تا این نظام را از پا درآورد.
وی تصریح کرد: دستاوردهای شهدا بسیار عظیم و بزرگ است، دوره قبل از استقرار نظام دوره رژیم منحط پهلوی است که بنیان‌گذار این سلسله رضاخان است، او اولین سر سلسله‌ای است که بر خلاف تاریخ کشور ما، برای اولین بار فردی که انگلیس‌ها او را شناسایی و آزمایش کرده بودند، به‌عنوان شاه ایران انتخاب کردند و او را بر مقدرات کشور حاکم کردند.
سردار سلیمانی افزود: انگلیس‌ها توانستند در ایران که یک کشور بزرگ و تاریخی بود نفوذ کنند و شاه تعیین کنند، آنها نیاز به این قدرت داشتند تا نیروی مردمی و دفاعی را متلاشی کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: تمام سفرهای رضاخان برای لشکرکشی به ایالات بود، قیام عشایر جنوب، غرب و میرزاکوچک خان را سرکوب کرد و اعدام‌های دسته جمعی را انجام داد که امروز گزارشات آن وجود دارد.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه شهریور ۱۳۲۰ فرا رسید و ایران در معرض اشغال قرار گرفت؛ متفقین از شمال و جنوب قصد اشغال ایران را داشتند و با وجودی که ۱۲۵ هزار نفر نیروی آماده آموزش دیده در ایران تحت فرماندهی رضا خان بودند در برابر دشمنان هیچ مقاومتی نکردند، خاطرنشان کرد: دستور رضاخان تسلیم در مقابل متفقین بود؛ و در همین دوره رودخانه آرارات، دهکده فیروزکوه و چند نقطه دیگر را به دشمن واگذار کرد، در شهریور ۱۳۲۰ متفقین از شمال و جنوب قصد اشغال کشور را داشتند، تاریخ می‌گوید عکس‌العمل رضاخان در مقابل این تجاوز به خاک کشور، تسلیم در مقابل متفقین بود.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: زمانی که محمدرضا پهلوی بحرین را بخشید در مصاحبه‌ای گفت مروارید بحرین تمام شد و ما دیگر نیازی به بحرین نداریم و حال رسانه‌های اسرائیلی و معاند تلاش دارند آن دوره را به عنوان میهن‌دوستی معرفی کنند.
وی عنوان کرد: شهدای ۴۴ ساله انقلاب نهایت میهن‌دوستی را از خود نشان دادند، از وحدت و هویت ملی و از تمامیت ارضی ما دفاع کردند و جان خود را فدا کردند.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه امروز نام ایران در دنیا پرآوازه است، مستقل‌ترین ملت در بین ملت‌های دنیا هستیم و نام جمهوری اسلامی ایران در دنیا می‌درخشد چرا که تحت تأثیر هیچ قدرتی در دنیا نیست گفت: آمریکا سردمدار یک تمدن شیطانی است و بشریت و غرب را به بن بست رسانده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: این حسن شهرت ملت ایران در سایه خون شهدای وحدت و امنیت نظیر شهید هاشمی به دست آمده است؛ این شهید بزرگوار در سیستان‌وبلوچستان که مرکز وحدت معرفی شده جان خود را برای حفظ این وحدت فدا کرد.
وی با اشاره به اینکه اهل سنت هم شهدای زیادی برای وحدت جهان اسلام تقدیم کردند، گفت: شهدا نمونه مجسم پاسداری از هویت ایران هستند اما رسانه‌های غربی می‌خواهند این حقیقت را محو و جای جلاد و شهید را عوض کرده و خائنینی مانند پهلوی‌ها را به‌عنوان میهن پرست قلمداد کنند.در کردستان نزدیک به ۶ هزار شهید اهل سنت جان خود را برای حفظ کیان کشور و حفظ این وحدت فدا کردند و امروز نمونه مجسم پاسداری از میهن، شهدای گران‌قدر هستند.
سردار سلیمانی گفت: رسانه‌های بیگانه می‌خواهند بزرگ‌ترین خائن‌های تاریخ معاصر را به عنوان میهن‌پرست معرفی و جای جلاد و شهید را عوض کنند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: حکومت محمدرضا پهلوی محصول خیانت بزرگی است که رضاخان آن را با کمک متفقین اجرا کرد.
سردار سلیمانی خاطر نشان کرد : برگزاری این جلسات به‌عنوان جهاد تبیین جهاد و مقاومت بسیار حائز اهمیت است تا بتوانیم آن را به نسل جدید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها پیوند دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار