کد خبر: 1189047
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۳
خودداری بازیکنان الاتحاد عربستان از حضور در زمین در دیدار با سپاهان ایران از جمله اتفاقات عجیبی بود که شاید تنها سعودی‌ها می‌توانند آن را رقم بزنند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از تسنیم، در حالی که همه چیز آماده برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و الاتحاد عربستان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا بود، بازیکنان تیم سعودی از حضور در زمین مسابقه حتی برای گرم کردن، خودداری کردند تا این دیدار لغو شود.

درباره علت این ماجرا چیزی به صورت رسمی اعلام نشده اما برخی خبرهای غیررسمی تأییدنشده حکایت از آن دارد که اعضای الاتحاد به دلیل وجود سردیس اسطوره شهید حاج قاسم سلیمانی در ورزشگاه از حضور در زمین امتناع کردند.

در این باره ذکر چند نکته ضروری است:

1- سردیس شهید حاج قاسم سلیمانی از زمان شهادت وی در ورزشگاه نقش جهان قرار گرفته و در واقع جزیی از ساختار این ورزشگاه به شمار می‌رود. در تمام مسابقات شاهد حضور این سردیس بوده‌ایم و اتفاق رخ داده چیز جدیدی نیست و لزوماً اختصاص به مسابقه امشب نداشته و حاوی پیام اختصاصی برای تیم سعودی هم نبوده است.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان , الاتحاد عربستان ,

2- بازیکنان الاتحاد روز یکشنبه در کنار این سردیس به تمرین پرداختند و از روز گذشته تا قبل از مسابقه امروز خبری از حاشیه‌سازی سعودی‌ها نبود. حتی اگر در جلسات هماهنگی نیز بحثی مطرح می‌شد، تا امروز اکانت‌های سعودی بارها به آن پرداخته بودند.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان , الاتحاد عربستان ,

3- حاج قاسم سلیمانی قهرمان ملی ایران و قهرمان بسیاری از ملت‌های منطقه و بعضی کشورهای دیگر در جهان است. همان‌طور که بارها شاهد بوده‌ایم تصاویر برخی چهره‌ها در ورزشگاه‌های مختلف از جمله عربستان وجود داشته است. این در شرایطی که مردم ایران یا از بن‌سلمان خوش‌شان نمی‌آید یا حتی از او متنفر هستند. پس اینکه از فردی خوش‌مان بیاید یا بدمان، موضوعی است که در اینجا در اولویت قرار نمی‌گیرد. اگر مسئولان سعودی به‌خاطر مقابله‌ جانانه حاج قاسم با تکفیری‌ها و تروریست‌ها از وی خوش‌شان نمی‌آید، می‌توانند به نحو دیگری به خود دلداری بدهند اما تبدیل کردن این مسئله به حاشیه و ترس از بازی در کنار سردیس این شهید نمی‌تواند مورد اعتنای افراد معقول باشد.

4- اینکه سعودی‌ها علاقه شدیدی به حاشیه‌سازی دارند، موضوعی نیست که مختص به امروز و دیروز باشد. آنها راه پیروزی و بردن را در خیلی از مواقع در حاشیه‌سازی و بهانه‌های واهی جستجو می‌کنند.

همان‌طور که گفته شد هنوز به صورت رسمی حتی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا دلیل لغو بازی اعلام نشده و این مطلب بر اساس گمانه‌زنی‌های غیررسمی و تأیید نشده به نگارش درآمده است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مستانه جون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
0
0
چه اصراری دارید به این بازی ها؟ما این شخصو قبولش نداریم،بعد بجاش میخاید تحمیلش کنید؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار