کد خبر: 1188618
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که ایروان از اتحادیه اروپا برای استقبال از ده‌ها هزار پناهجویی که از قره‌باغ وارد ارمنستان شده‌اند درخواست کمک کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا روز شنبه گفت که پس از حمله اخیر نظامی جمهوری آذربایجان به قره‌باغ، ارمنستان از اتحادیه اروپا برای تعامل با پناهجویانی که از قره باغ وارد این کشور شده‌اند درخواست کمک کرده است.

دفتر ملونی در بیانیه خود العام کرد که ارمنستان از اتحادیه اروپا درخواست تامین پناهگاه‌های موقت و کمک‌های پزشکی کرده و خواستار کمک به تقویت استقرار در منطقه را کرده است.

از سوی دیگر، در شرایطی که جمهوری آذربایجان از قصد خود برای دادن اجازه بازدید به کارشناسان سازمان ملل برای بازدید از قره باغ کوهستانی خبر داده، تعداد ارمنی‌تبار‌های پناهجو به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

بنا بر گزارش رسانه‌های ارمنستانی، در ادامه واکنش کشور‌های غربی به تحولات اخیر منطقه قره باغ کوهستانی، فرانسه و دانمارک از کمک بشردوستانه به پناهجویان خبر دادند.

وزارت خارجه دانمارک اعلام کرد که این کشور مبلغ یک میلیون کرون از طریق کمیته بین المللی صلیب سرخ اختصاص داده تا به ارمنستان برای رفع نیاز‌های پناهجویان منطقه قره باغ کمک کند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که این «کمک فوری برای تامین نیاز‌های مسکن، غذا، امنیت، بهداشت و دیگر نیازهای» پناهجویان قره باغ استفاده خواهد شد.

دولت فرانسه هم روز جمعه (دیروز) در واکنش به تحولات منطقه قره باغ و حضور بیش از ۹۷ هزار نفر از پناهجویان ارمنی‌تبار در ارمنستان، پنج تُن کمک انسان دوستانه به این کشور فرستاد.

گفته می‌شود که کمک بشردوستانه ارسالی فرانسه به ارمنستان شامل اقلامی از قبیل تجهیزات پزشکی و دارو می‌شود.

واکنش‌ها به تحولات منطقه قره باغ کوهستانی در شرایطی انجام شده که پیش از این، دفتر مشاور رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد که باکو قصد دارد به گروهی از کارشناسان سازمان ملل و نمایندگان اصحاب رسانه‌ها اجازه دهند که «ظرف چند روز آینده» از این منطقه بازدید کنند.

شمار ارامنه‌ای که در پی عملیات برق‌آسای جمهوری آذربایجان از قره‌باغ به سوی ارمنستان گریخته‌اند در شرایطی افزایش یافته که برآورد‌ها نشان می‌دهد حدود ۱۲۰ هزار نفر از ارامنه در قره‌باغ سکونت داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار