کد خبر: 1185536
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳
مقام‌های تایوانی روز یکشنبه (امروز) از پرواز ۲۸ جنگنده چین در اطراف جزیره تایوان و عبور ۲۰ هواپیما از خط مرزی خبر دادند.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، در ادامه مداخلات غرب در امور تایوان و تنش‌های چین با آنها بر سر این جزیره، خبرها از پرواز ده‌ها جنگنده چینی در نزدیکی تایوان حکایت دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از مقام‌های تایوانی گزارش داد که 28 جت جنگنده ارتش چین در نزدیکی جزیره تایوان مشاهده شده است.

طبق اعلام وزارت دفاع تایوان، ۲۸ جنگنده در نزدیکی تایوان دیده شده که ۲۰ فروند از این هواپیماها از خط مرزی عبور کرده و وارد حریم تایوان شدند.

این وزارتخانه با بیان اینکه چین در حال انجام «ماموریت‌هایی مانند تمرین‌های دوربرد و آموزش» است، افزود که وضعیت را با هواپیماها و کشتی‌های گشتی زیر نظر دارد.

وزارت دفاع تایوان پیشتر اعلام کرده بود که چهارشنبه صبح تا پنجشنبه صبح هفته گذشته، ۶۸ جت جنگنده و ۱۰ کشتی نظامی چین در نزدیکی تایوان رصد شد و برخی از هواپیماهای چین هم با عبور از منطقه به سمت غرب اقیانوس آرام عزیمت کردند تا یک عملیات مشترک آموزشی دریای و هوایی انجام دهند.

اظهارنظر مقام‌های تایوان درباره تحرکات نظامی چین در حالی انجام شده که هفته گذشته به دنبال اقدام تحریک آمیز آمریکا و کانادا در عبور دادن دو کشتی از تنگه تایوان تنش‌ها را بالا برد.

مقام‌های چین ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکایی و کانادایی اعلام کردند که نیروهای نظامی چین به حالت آماده باش درآمدند.

چین تایوان را بخشی از سرزمین متعلق به خود می‌داند و بارها اعلام کرده که روابط دیپلماتیک و مراودات آمریکا و متحدانش با این جزیره، مغایر اصل «چین واحد» و ناقض حاکمیت و تمامیت ارضی چین است.

چین بارها به مسئولان تایوان و حامیان غربی این جزیره درباره تمایلات «جدایی طلبانه» هشدار داده و گفته است که با تمام ابزارها از جمله گزینه نظامی مانع جدایی تایوان از چین خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار