کد خبر: 1185211
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
یک ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا گفت که نیروهای هوایی روسیه و چین دیگر ترسی از ناوگان نیروی هوایی پیر آمریکا ندارند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  یک ژنرال ارشد نیروی هوایی آمریکا گفت که نیروهای هوایی روسیه و چین در رهگیری‌های واپیماهای آمریکایی جسورتر شده و دیگر ترسی از  ناوگان هوایی پیر آمریکا ندارند.

به گزارش وبگاه «دیفنس وان»، «مارک کلی» از فرمانده‌هان ارشد نیروی هوایی آمریکا روز چهارشنبه در مجمع سالانه هوا، فضا و سایبری هوایی در شهر «واشنگتن دی سی» گفت: «نه تنها نیروی هوایی آمریکا کوچکتر و قدیمی‌‌تر می‌شود، بلکه چین و روسیه نیز سرمایه گذاری زیادی در ناوگان خود انجام داده‌اند.»

چندی قبل نیز فرمانده نیروی هوایی آمریکا اذعان داشت که نیروی هوایی این کشور آماده مقابله با تهدیات هوایی چین و روسیه نیست. «فرانک کندال» فرمانده نیروی هوایی آمریکا اذعان داشت که نیروی هوایی این کشور آماده مقابله با تهدیدات روسیه و چین نیست.

 

 

 

ژنرال کلی با اشاره به رویارویی جنگنده‌های روسیه با جت‌های آمریکا در حریم هوایی سوریه گفت، دشمنان می‌خواهند با نزدیک‌تر شدن به جنگنده‌های «اف-۲۲»، «اف-۱۶» و «اف-۳۵»  در حال سنجش توان نیروی هوایی آمریکا هستند.

یک مقام دیگر ارشد نیروی هوایی آمریکا  اخیرا فاش ساخت که جنگنده‌های روسیه تعقیب و تقابل با جنگنده‌های آمریکا بر فراز حریم هوایی سوریه را به شدت افزایش داده‌اند.

وبگاه شبکه خبری «الجزیره» نیز در باره توان نیروی هوایی روسیه نوشت، با وجود مزایای بیشمار جنگنده «اف-۱۶»، این جنگنده دارای معایب قابل توجه است و جنگنده «سوخو-۳۵» روسیه با رادار و موشک‌های دوربرد قبل از اینکه خلبان متوجه شود، این اهداف را  شناسایی و از بین خواهد برد. 

چین نیز قدرت هوایی اول منطقه است. جنگنده «جی-۲۰» پیشرفته‌ترین جنگنده چین است. این جنگنده پس از «اف-۲۲» و «اف-۳۵» و «سوخو-۵۷» چهارمین جنگنده رادارگریز حال حاضر در جهان است. بمب افکن «شیان اچ-۲۰» نیز می‌تواند به اهدافی از جمله پایگاه‌های ایالات متحده در ژاپن،گوام و فیلیپین حمله کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار