کد خبر: 1183613
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
رئیس جمهور سابق آمریکا ضمن «مارکسیست، فاشیست و رادیکال» خواندن حزب دموکرات، گفت که تلاش برای رد صلاحیت او حقه‌ای دیگر برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است که عملی نمی‌شود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، تلاش سناتورهای دموکرات برای متوسل‌شدن به متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا جهت رد صلاحیت «دونالد ترامپ» برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، با واکنش تند وی همراه شد.

ترامپ بامداد سه‌شنبه گفت که تلاش‌ها برای رد صلاحیت وی بر اساس متمم چهاردهم قانون اساسی، یکی دیگر از ترفندهای دخالت در انتخابات است اما عملی نمی‌شود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «تقریباً همه متخصصین حقوق گفته‌اند که متمم چهاردهم، هیچ مبنای قانونی یا جایگاهی در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ ندارد».

این سیاستمدار و تاجر آمریکایی با حمله مجدد به حزب دموکرات، اظهار داشت: «این فقط ترفند دیگری برای دخالت در انتخابات است که توسط کمونیست‌های چپ رادیکال، مارکسیست‌ها و فاشیست‌ها برای سرقت مجدد انتخابات استفاده می‌شود».

بر این اساس، ترامپ بار دیگر «جو بایدن» را «بدترین، بی‌کفایت‌ترین و فاسدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا» توصیف کرد که نمی‌تواند در یک انتخابات آزاد و منصفانه پیروز شود.

روز یکشنبه، «تیم کین» سناتور دموکرات گفته بود که هدف از حمله به ساختمان کنگره در ژانویه ۲۰۲۱، ایجاد اختلال در انتقال مسالمت‌آمیز قدرت مندرج در قانون اساسی آمریکا بود تا از این استدلال برای رد صلاحیت ترامپ جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری از طریق متمم چهاردهم قانون اساسی استفاده کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت: «۸ مورد از کیفرخواست‌ها و شکایت‌های جعلی علیه من، همه از اردوگاه بایدن به منظور مداخله در انتخابات بیرون آمده است. این روش جدید آنها برای تقلب در انتخابات است و ادامه نخواهد داشت. فاشیست‌ها و مارکسیست‌ها کشور بزرگ ما را ویران می‌کنند، ولی ما پیروز خواهیم شد و آمریکا را دوباره پرعظمت خواهیم کرد».

پیش از این نیز ترامپ با بیان اینکه بایدن کاملا عقل خود را از دست داده، گفت که دولت بایدن، اقتصاد آمریکا را وابسته و به یک «جمهوری موزفروش» تبدیل کرده است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار