کد خبر: 1183030
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۹
کارگردان مستند «یک سال پاکی» گفت: این فیلم رهایی یک فرد از دام اعتیاد را به تصویر کشیده که قصه او با اربعین و امام حسین (ع) گره خورده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، مجید فرجی با اشاره به ساخت مستند «یک سال پاکی» برای پخش از شبکه افق سیما به مناسبت اربعین حسینی گفت: این اثر که در دو سال تولید شده، رهایی یک فرد از دام اعتیاد را به تصویر کشیده که قصه او با اربعین و امام حسین (ع) گره خورده است.

وی افزود: ماجرا از آن جا شروع شد که او در ماه محرم، دسته عزاداری حسینی را می‌بیند و یک لحظه دلش به پرواز در می‌آید و همان موقع یکی از مسئولان شهر محل زندگیش به او می‌گوید اگر بتوانی ترک کنی و یک سال پاک بمانی، تو را به سفر کربلا می‌فرستم و این شخص همان جا نذر می‌کند که یک سال سراغ مواد مخدر نرود.

تهیه‌کننده و کارگردان مستند یک سال پاکی با اشاره به مشکلاتی که بر سر راه سفر زیارتی این شخص به وجود آمد خاطرنشان کرد: از تغییر آن مقام مسئول تا قرعه‌کشی برای اعزام به کربلا و در نیامدن اسم او و همچنین دستگیری در مرز توسط نیروی انتظامی به عنوان یک شخص معتاد، تنها بخشی از مشکلاتی هستند که سد راه او شدند.

وی با اشاره به نحوه انتخاب سوژه برای این مستند عنوان کرد: در یکی از سفر‌های پیاده به کربلا و در مراسم اربعین، این شخص به من معرفی شد و تصمیم گرفتم داستان ترک اعتیاد و همراهیش با کاروان پیاده اربعین را در قالب یک اثر مستند به تصویر بکشم.

گفتنی است مستند «یک سال پاکی» به مناسبت اربعین حسینی، امشب ساعت ۲۱:۰۰ از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار