کد خبر: 1182962
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
وزارت امور خارجه آذربایجان با رد اظهارات نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد، به هرگونه ادعای ارضی و تحریک گرایشات جدایی طلبانه پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اظهارت نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که به هرگونه ادعای ارضی و تحریک گرایشات جدایی طلبانه پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز»، وزارت امور خارجه آذربایجان روز شنبه اعلام کرد که اظهارت تازه «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان به طور جدی روند جاری صلح را تضعیف می‌کند.

به گزارش «رادیو ارمنستان»، نیکول پاشینیان در پیامی به مناسبت تصویب اعلامیه استقلال قره باغ گفت: «جمهوری ارمنستان به تلاش‌های خود برای تضمین زندگی عادی، امنیت و حمایت از حقوق در قره باغ کوهستانی ادامه خواهد داد.»

این وزارتخانه اعلام کرد: «ما این اظهارات را که بار دیگر ادعا‌های جاری علیه تمامیت ارضی و حاکمیت جمهوری آذربایجان را ثابت می‌کند و در خدمت تجزیه طلبی در قره باغ است را به شدت محکوم و رد می‌کنیم.»

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: «این رفتار غیرقابل قبول کشوری که از ادعای بی‌اساس خود علیه سرزمین‌های جمهوری آذربایجان دست بر نمی‌دارد و حقوق بین‌الملل را به شدت نقض می‌کند. بدیهی است طرحی که به عنوان جدایی یکجانبه قره باغ کوهستانی توصیف شده، خلاف قوانین بوده و این موضوع در سطح عالی قانون اساسی حتی در آن زمان نیز تایید شده است.»

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: «در زمینه واقعیت‌های جدیدی که در منطقه پدیدار شده است، رفتار مخرب ارمنستان نه تنها چشم‌اندازی ندارد، بلکه ارمنستان را به بدبختی سوق می‌دهد. به هرگونه تلاش برای طرح هر گونه ادعای ارضی و تحریک گرایشات جدایی طلبانه پاسخ داده خواهد شد.»

در ادامه تنش مرزی بین نیرو‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از انهدام ایستگاه کنترل پهپاد ارمنستان خبر داد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد، ایستگاه سیار کنترل زمینی پهپاد‌های نیرو‌های مسلح ارمنستان صبح شنبه (امروز) منهدم شد. قرار بود پرواز‌های شناسایی بر فراز مواضع ارتش مستقر در منطقه «شهبوز» و «کلبجار» از این ایستگاه صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار