کد خبر: 1182228
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶
وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیست‌وششمین سالگرد امضای معاهده دوجانبه دوستی، همکاری و کمک متقابل با ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ایروان شریک راهبردی مسکو در قفقاز جنوبی است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، وزارت امور خارجه روسیه امروز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ارمنستان یکی از نزدیک‌ترین متحدان روسیه و شریک راهبردی مسکو در قفقاز جنوبی به شمار می‌آید.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در بیست و ششمین سالگرد امضای معاهده دوجانبه دوستی، همکاری و کمک متقابل در این خصوص آمده است: در چنین روزی در سال ۱۹۹۷، معاهده دوستی، همکاری و کمک متقابل بین روسیه و ارمنستان به امضا رسید. این سند آغاز مرحله نوین روابط بین کشور‌ها بود.

بیانیه مذکور اضافه می‌کند: ارمنستان و روسیه توافق کردند که دوستی سنتی و روابط همکاری چندجانبه فیمابین را تقویت کنند. در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، علمی، فرهنگی و ... از هر طریق ممکن است، دو کشور همچنین متعهد شده اند که برای بهبود ثبات و امنیت، هم در قفقاز جنوبی و هم در سراسر جهان با یکدیگر همکاری کنند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: این توافق شرایطی را برای گسترش گفتگو‌های سیاسی روسیه و ارمنستان، تقویت همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی، بشردوستانه و ... ایجاد کرد. در آینده مبنای حقوقی روابط دوجانبه به ۲۰۰ سند افزایش یافت و برای اجرای آن‌ها کار نظام‌مند در حال انجام است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار