کد خبر: 1181371
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
شرکت راه آهن سوریه اعلام کرد که نظامیان آمریکایی و کرد‌های هم پیمان آنها، زیرساخت‌های راه آهن این کشور را به سرقت می‌برند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، شرکت راه آهن سوریه روز شنبه در بیانیه‌ای افزود: نیرو‌های کرد موسوم به دمکراتیک سوریه (قسد) با همکاری نظامیان آمریکا، به سرقت و غارت منابع ملی و تخریب زیرساخت‌های کشور ادامه می‌دهند.

شرکت راه آهن سوریه اضافه کرد: کرد‌های هم پیمان آمریکا با همکاری نظامیان آمریکایی اقدام به اوراق و سرقت خط آهن، زیرساخت‌ها و تجهیزات آن و واگن‌ها در مناطق تحت تسلط خود در استان‌های دیرالزور و الحسکه می‌کنند.

براساس اعلام این شرکت، اخیرا ایستگاه‌های راه آهن در مناطق «الحسینیه» و ایستگاه بارگیری در نزدیکی سیلو‌های گندم و ایستگاه مخصوص حمل گاز میدان گازی «کونیکو» نیز توسط آن‌ها به سرقت رفت و تجهیزات ایستگاه‌های خط آهن در دست ساخت میان دیرالزور و البوکمال برای اتصال به عراق نیز اوراق و به سرقت بردند.

در این بیانیه آمده است: جنگنده‌های آمریکایی نیز پل‌های راه آهن را بمباران کرده اند که آخرین آن‌ها پل بزرگ بر روی رودخانه فرات در شهرک «الرمادی» بود.

این تخریب سازماندهی شده با حمایت و پشتیبانی آمریکا از مزدوران خود و در راستای سرقت منابع نفتی، زراعی و آبی و به منظور افزایش فشار‌های اقتصادی بر ملت سوریه و از بین بردن امکانات آن در کنار تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه انجام می‌شود.

پیشتر «دیمیتری پولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه گذشته با اشاره به دخالت‌های آمریکا در امور و خاک سوریه گفته بود که آمریکا، به صورت روزانه غلات و نفت سوریه را به سرقت می‌برد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار