کد خبر: 1181275
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶
نامزد سابق معاونت ریاست‌جمهوری آمریکا هشدار داد اگر پیگرد قانونی دونالد ترامپ در سطح ایالتی و فدرال ادامه یابد، جنگ داخلی دوم ایالات متحده حتمی خواهد بود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، «سارا پیلین» فرماندار پیشین آلاسکا و نامزد سابق معاونت ریاست‌جمهوری  جمهوری‌خواه گفت اگر مقام‌های ایالتی و فدرال به پیگرد قانونی «دونالد ترامپ» را ادامه دهند، جنگ داخلی دوم آمریکا رخ خواهد داد. 

پیلین پنجشنبه به «نیوزمکس» گفت: کسانی که این بازنمایی تحریف‌آمیز را انجام می‌دهند و سیستم عدالت دولایه را ایجاد می‌کنند، می‌خواهم از آن‌ها بپرسم می‌خواهید در جنگ داخلی باشیم؟ زیرا این چیزی است که رخ خواهد داد. این را تحمل نخواهیم کرد. 

او این اظهارات را هنگامی که ترامپ خود را به زندان شهرستان «فولتون» در جورجیا تسلیم کرد و یک عکس تاریخی از وی منتشر شد، بیان کرد.

رسانه‌های آمریکا گزارش دادند از ترامپ عکس بازداشت گرفته شد که از میان چهار پرونده‌ای که علیه او در جریان است، این نخستین بار بود که از او عکس گرفته شد. ترامپ دقایقی بعد از ورود به این بازداشتگاه با توجه به توافق برای وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری از زندان آزاد شد. در این توافق مقرر شده ترامپ تا زمانی که برای ارعاب یا تهدید شهود اقدام نکند می‌تواند تا زمان محاکمه آزاد باشد. 

ترامپ با ۱۳ اتهام در ارتباط با تلاش برای تغییر شکست خود در انتخابات ۲۰۲۰ در ایالت جورجیا مواجه است. ۱۸ متحد او از جمله «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک هم در همین ارتباط متهم شده‌اند. 

در مجموع ترامپ ۷۷ ساله با ۹۱ اتهام جنایی تحت چهار کیفرخواست برای سرنگونی انتخابات در سطح ایالتی و فدرال، حفظ اسناد طبقه‌بندی شده و پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های مستهجن مواجه است. او همچنین در یک پرونده آزار جنسی محکوم شد و با تحقیقات در خصوص امور تجاری خود مواجه است. 

در میان این پرونده‌ها دو پرونده‌ تلاش برای ابطال انتخابات در جورجیا و نگهداری اسناد محرمانه تهدیدی جدی برای ترامپ محسوب می‌شوند و از لحاظ فنی می‌توانند به زندانی شدن او منتهی شوند.

به گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، پیلین زمانی که «جان مک‌کین» او را به عنوان جفت انتخاباتی در مقابل «باراک اوباما» در انتخابات سال ۲۰۰۸ برگزید، فرماندار آلاسکا بود. بسیاری از ناظران از جمله چهره‌های دخیل در این انتخاب اکنون انتخاب او را نقطه آغاز هجوم جمهوری‌خواهان به سمت افراط‌گرایی می‌دانند که نشانه‌‌ای از کند شدن ندارد. 

او در مصاحبه با شبکه محافظه‌کار نیوزمکس خطاب به «اریک بولینگ» مجری سابق «فاکس نیوز» گفت: شما گفتید باید عصبانی شویم. باید قیام کنیم و کشورمان را پس بگیریم. می‌توانم بگویم آران‌سی [کمیته ملی جمهوری‌خواه]، این چیزی است که در مورد خشم جمعی که می‌تواند سالم و مفید باشد، کم است.

او در ادامه کمیته ملی جمهوری‌خواه را به داشتن ترس به رغم داشتن امکانات از جمله مالی و تریبون متهم کرد و گفت جمهوری‌خواهان اسمی در حال ادراه امور هستند. وی افزود: کمیته ملی جمهوری‌خواه کجاست؟ باید امکانات خود را جمع کنند یا باید از آن‌ها بپرسیم چه چیزی را به عنوان نتیجه می‌خواهند. جنگ داخلی؟

ترامپ دادستان پرونده اتهامات جورجیا را «چپ رادیکال» توصیف کرده و گفته فرماندار این ایالت با دادستان برای بدنام کردن او تبانی کرده‌اند. رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از آزاد شدن از زندان به قید وثیقه گفت: «چیزی که امروز شاهد آن هستیم دخالت در روند انتخابات است».

ترامپ که در نظرسنجی‌ها پیشتاز نامزدی حزب جمهوری‌خواه است، در شبکه اجتماعی خود اعلام کرده در مناظره‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان که از چهارشنبه آغاز شد، شرکت نخواهد کرد. وی استدلال کرد: آمریکایی‌ها مرا به خوبی می‌شناسند و برای ریاست‌جمهوری نیازی به رویارویی عمومی با هیچ رقیبی ندارم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار