کد خبر: 1177337
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج:
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج با اشاره به برگزاری اختتامیه دومین جشنواره سواد رسانه‌ای نسرا در روز پنج شنبه ۱۹ مرداد، از معرفی برترین‌های کشوری این جشنواره در این روز خبر داد.

مسلم معین در گفتگو با خبرنگاران، تصریح کرد: نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی برای مواجهه هوشمندانه، آگاهانه و فعالانه در سراسر کشور سالانه به ارائه آموزش‌های وسیع در شکل‌های متنوع برای عموم مردم در حوزه سواد رسانه‌ای می‌پردازند.


وی ادامه داد: هم اکنون ۳۰۰۰ نفر مربی سواد رسانه‌ای که دوره‌های آموزشی مدرسی سواد رسانه‌ای را طی کرده اند در سراسر کشور ذیل معاونت تربیت و آموزش سازمان فضای مجازی بسیج فعال هستند و اهداف نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی (نسرا) را در فراگیر کردن آموزش سواد رسانه‌ای دنبال می‌کنند.


مسئول سازمان فضای مجازی بسیج توضیح داد: آموزش سواد رسانه¬ای بستر مناسب را برای کنش گری فعالانه در فضای مجازی فراهم می کند. سازمان‌های متولی این امر مهم از جمله سازمان فضای مجازی بسیج نیازمند ارزیابی عملکردها، توانایی‌ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف و نیز فرصت‌ها و تهدیدات حوزه مسئولیت خود هستند و یکی از روش‌ها برای رسیدن به این نقطه مطلوب برگزاری جشنواره‌های تخصصی است تا هم فرصتی برای ارائه ایده‌های جدید فراهم آید و هم ظرفیت‌ها و توانایی‌ها دیده شوند و نیز بازخورد گیری دقیق تری از آموزش‌های ارائه شده صورت گیرد.

معین با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره سواد رسانه‌ای در سال گذشته، تصریح کرد: امسال دومین جشنواره سواد رسانه‌ای ابتدا در تک تک استان‌ها در تیرماه برگزار و آثار برتر استانی به مرحله کشوری راه یافتند که در این مرحله از بین ۲۷۰ اثر برتر کشوری در داوری نهایی از برگزیدگان کشوری رونمایی خواهد شد.


مسئول سازمان فضای مجازی بسیج بیان کرد: محور‌های ارائه آثار شامل تربیت رسانه¬ای، فناوری-های نوین ارتباطی، جریان شناسی رسانه، رسانه شناسی، شبکه ملی اطلاعات، اقتصاد رسانه¬ای در دو بخش اشتغال رسانه¬ای و کارآفرینی رسانه¬ای است.


وی اضافه کرد: قالب‌های ارائه آثار سواد رسانه‌ای به شکل سخنرانی (¬TED)، موشن گرافیک، اینفوگرافی، کتاب، پوستر و نرم افزار بوده است.


مراسم اختتامیه دو مین جشنواره سواد رسانه‌ای روز پنج شنبه ۱۹ مرداد از ساعت ۱۵ در سالن آمفی تئاتر باغ ملی شهر قدس تهران با حضور مقامات و مسئولان و دبیران نسرا از سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار