کد خبر: 1175740
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در اسلام‌آباد حضور دارد، امروز با «بلاول بوتو زرداری» همتای پاکستانی خود دیدار کرد و وزرای خارجه اقدام به کاشت نهال دوستی کردند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته (چهارشنبه) ۱۱ مرداد ماه در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت «بلاول بوتو زرداری» همتای پاکستانی وارد اسلام‌آباد شد، پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) ۱۲ مرداد ماه با حضور در محل وزارت خارجه جمهوری اسلامی پاکستان با وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به محل وزارت خارجه پاکستان به همراه همتای پاکستانی اقدام به کاشت نهال نشانه دوستی دو کشور کرد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بعد از رایزنی با همتای خود در ضیافت ناهار وزیر خارجه پاکستان شرکت کرد و قرار است دو وزیر در نشست خبری مشترک به تشریح رایزنی‌های انجام شده بپردازند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۱۱ مرداد ماه در بدو ورود به اسلام‌آباد در جمع خبرنگاران در تشریح اهداف این سفر گفت: از ۲ روز پیش تیم‌های اقتصادی دو‌ کشور مذاکرات خود را در اسلام آباد شروع کردند. ما در دیدارهایی که با وزیر خارجه و مقامات ارشد پاکستان خواهیم داشت در خصوص موضوعات سیاسی، اقتصادی و مرزی و گردشگری گفت‌وگو خواهیم کرد.

 

این نخستین سفر دوجانبه رئیس دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم به پاکستان است. البته امیرعبداللهیان آذر ۱۴۰۰ و برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی درباره اوضاع افغانستان به اسلام‌آباد سفر و در حاشیه این نشست با برخی مقامات پاکستان از جمله عمران خان نخست‌وزیر پیشین این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 

رئیس دستگاه دیپلماسی در جمع خبرنگاران اضافه کرد: فکر می‌کنم با توجه به تنوع موضوعاتی که در روابط دو کشور وجود دارد و مشترکات فراوانی که بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان وجود دارد،  فصل جدیدی از مناسبات دو کشور در دولت جدید آقای رئیسی و نخست‌وزیر پاکستان در پی دیدار اخیرشان در منطقه پیشین - مند پایه گذاری کردند. بنا به دعوت مقامات عالی پاکستان و در جریان این سفر درباره زمان سفر آقای رئیسی به پاکستان در آینده گفت‌وگو و توافق خواهیم کرد.

حسین امیر عبداللهیان همچنین در صفحه توئیترش درباره این سفر نوشت: در چارچوب توسعه‌ سیاست همسایگی به همراه تعدادی از همکارانم به پاکستان سفر کردیم. در این سفر آخرین وضعیت مناسبات رو به‌ پیشرفت دوجانبه، همکاری‌های اقتصادی، مسائل جهان اسلام و دغدغه‌های امنیتی مشترک از جمله اوضاع افغانستان را با مقامات عالی پاکستان مورد بررسی قرار خواهیم داد.

 امیرعبداللهیان همچنین قرار است علاوه بر اسلام‌آباد به کراچی نیز سفر کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار