کد خبر: 1171906
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه گفت منطقه اجرای توافق غلات از سوی رژیم کی‌یف برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس،  «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز سه‌شنبه (۱۸ ژوئیه) در پاسخ به پرسشی درباره آینده «توافق غلات» بدون مشارکت روسیه هشدار داد «مخاطرات امنیتی در پی خواهد داشت و این موضوع باید در نظر گرفته شود». وی افزود: نمی‌دانیم چه کسی و چه کشور‌هایی آماده قبول مسؤولیت این خطرات هستند. 

سخنگوی پوتین در ادامه گفت: منطقه اجرای توافق غلات از سوی رژیم کی‌یف برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد و این جنبه مهمی است که نباید فراموش شود. 

این مقام ارشد روس دیروز دوشنبه از فسخ و عدم تمدید توافق صادرات غلات از بنادر اوکراین در دریای سیاه خبر داد، اما تصریح کرد «روسیه بلافاصله پس از برآورده شدن خواسته‌هایش ذیل توافقنامه صادرات غلات، به آن بازخواهد گشت».

پسکوف در سخنان امروزش درباره توافق غلات توضیح داد: موضع اروپا در قبل توافق غلات را باید خالی از وجدان خواند. روسیه از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل برای متقاعد کردن اروپا به انجام تعهداتش ذیل توافق غلات قدردانی می‌کند. مسکو آماده است پس از خروج از توافق، غلات را رایگان به کشورهای نیازمند عرضه کند. 

او در بخش دیگری از سخنانش درباره حمله به پل کریمه گفت «مسکو شکی ندارد که کی‌یف حمله تروریستی به پل کریمه را سازماندهی کرد» و افزود پیشنهادات درباره پاسخ به حمله پهپادی به پل کریمه و اقدامات برای تقویت امنیت این پل همچنان در دست بررسی و آماده‌سازی است. 

بامداد دیروز رسانه‌های روسی و اوکراینی از وقوع انفجاری در پل کریمه که این شبه‌جزیره را از روی دریا به خاک سرزمین اصلی فدراسیون روسیه متصل می‌کند، خبر دادند. خبرگزاری فرانسه ساعاتی بعد به نقل از یک منبع ارشد اوکراینی گزارش داد رژیم کی‌یف در پس انفجار در پل متصل‌کننده کریمه به خاک فدراسیون روسیه است.

در پی این حمله، سخنگوی کرملین با بیان اینکه پوتین گزارش‌هایی درباره وضعیت حمله تروریستی به پل شبه‌جزیره کریمه دریافت کرده، گفت: «می‌دانیم پشت این اقدام چه کسانی هستند و از حیله‌گری رژیم کی‌یف آگاه هستیم». این مقام روس در ادامه گفت پوتین دستور سازماندهی و آغاز سریع کار تعمیر و بازسازی این پل را صادر کرده است. 

به گفته کمیته ملی ضد تروریسم فدراسیون روسیه، بر اثر حمله تروریستی به پل کریمه، به بزرگراه آن آسیب رسید و دو بزرگسال کشته شدند و یک کودک زخمی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار