کد خبر: 1171777
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
نشست دوحه با مشارکت پنج کشور عربستان سعودی، قطر، مصر، آمریکا و فرانسه با محوریت تحولات لبنان برگزار شد.
 

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، نشست پنج‌جانبه عربستان سعودی، قطر، مصر، آمریکا و فرانسه درباره لبنان با حضور نمایندگان این کشورها در دوحه پایتخت قطر برگزار شد.

بنابر گزارش شبکه المنار، حاضرین در این نشست درباره پیگیری و حمایت از تلاش‌های «جان ایو لودریان» فرستاده ویژه رئیس جمهور فرانسه در لبنان و نیز سفرهای او به کشورهای منطقه توافق کردند.

المنار در گزارشی این سوال رو مطرح کرد که آیا حمایت از لودریان به معنای اعلام حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی از نقشه راهی است که وی برای حل بحران ریاست جمهوری لبنان مناسب می‌داند؟

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که حاضرین در نشست دوحه با صدور بیانیه‌ای بر پایبندی به حاکمیت لبنان و استقلال آن تأکید کردند.

در این بیانیه بر پایبندی پارلمان لبنان به مسئولیت قانونی خود و انتخاب رئیس جمهور این کشور تأکید شده و آمده است: «در این نشست اتخاذ تصمیماتی علیه کسانی که در برابر انتخاب رئیس جمهور جدید کارشکنی می‌کنند، بررسی شد».

لبنان، از هشتم آبان  سال گذشته در پی پایان دوره ریاست‌جمهوری میشل عون، تاکنون با خلأ ریاست‌‌جمهوری مواجه بوده و پارلمان این کشور با وجود برگزاری چندین جلسه، هنوز موفق به انتخاب رئیس‌جمهوری توافقی نشده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار