کد خبر: 1171746
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
روسیه روز دوشنبه از سقوط یک جنگنده «سوخو-۲۵» خود در دریای «آزوف» و خروج اضطراری خلبان این پرواز خبر داد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های روسیه بعد از ظهر دوشنبه به وقت تهران از سقوط یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵» این کشور در منطقه «کراسنودار» خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» یک مقام روس گفت، یک جنگنده نزدیک منطقه «یِیسک» در قلمرو کراسنودار به دریا سقوط کرد و خلبان آن موفق به خروج اضطراری شد.

ستاد عملیاتی کراسنودار نیز سقوط یک فروند هواپیمای سوخو-۲۵ در دریای آزوف را تایید کرد. برخی گزارش‌ها از نجات جان خلبان این پرواز حکایت دارد. روسیه اعلام کرده که علت سقوط این جنگنده در دست بررسی است.

سوخو -۲۵ یک جنگنده تک‌سرنشین دوموتوره است ودر تمام شرایط آب و هوایی قابلیت پرواز دارد. نیروی هوایی روسیه مدت‌هاست که درگیر جنگ با اوکراین است و سوانح هوایی در چنین حالتی عادی محسوب می‌شود.

پیشتر نیز یک جنگنده «میگ-۳۱» روسیه هنگام پرواز آموزشی در شمال روسیه سقوط کرد. آن حادثه تلفات جانی به همراه نداشت و خلبان‌ها موفق به خروج به موقع از هواپیما شدند.

آمریکا به عنوان یکی از رقبای نظامی روسیه نیز بار‌ها از سقوط جنگنده‌های خود در یک سال اخیر خبر داد. اخیرا یک فروند جنگنده «اف-۵» نیروی دریایی آمریکا حین پرواز آموزشی به «اقیانوس اطلس» سقوط کرد. این جنگنده «پس از برخاستن از پایگاه دریایی «کی وست فلوریدا» حین پرواز به اقیانوس اطلس سقوط کرد. خلبان این جنگنده نیز لحظاتی قبل از سقوط موفق به خروج اضطراری شد.

اف-۵ جنگنده تاکتیکی و تهاجمی تک سرنشین است و برخی کشور‌ها برای شبیه سازی هواپیما‌های دشمن حین آموزش رزمی هوا به هوا از آن استفاده می‌کنند و در برخی کشور‌ها نیز همچنان عملیاتی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار