کد خبر: 1170668
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه این وزارتخانه با افتخار به اهالی فرهنگ و هنر به ویژه پیشکسوتان خدمت می‌کند، بر رفع مشکلات مالی موسسه هنرمندان پیشکسوت و پیگیری دستور رییس جمهوری در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی عصر چهارشنبه در نشستی با اعضای هیات مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت که برای رفع چالش‌های مالی این موسسه برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه ماست که در این جایگاه با افتخار به اهالی فرهنگ و هنر مخصوصا پیشکسوتان خدمت کنیم که به لحاظ عاطفی بیشتر نیازمند این خدمت هستند. اگر در گذشته این اتفاق نیفتاده، قصور شده است و ما تلاش می‌کنیم وظیفه خود را به درستی انجام دهیم.

وی ادامه داد: همیشه خودم را در انجام وظایف موثر می‌دانم. کرسی کار وقتی اینقدر موقت و لرزان است چقدر ارزش دارد که فردی بخواهد دین و ایمان خود را تضییع کند؟

اسماعیلی با بیان اینکه، شخص رئیس جمهوری تا سه بامداد با وزرا تماس می‌گیرند و پیگیر امور هستند و گاهی تا خود صبح راه می‌روند و تمام تلاش خود را می‌کنند، افزود: زمانی که دستور آقای رئیس جمهوری برای موسسه هنرمندان پیشکسوت که مبنی بر پیگیری و مساعدت بود را دریافت کردم، بلافاصله پیگیری‌ها را آغاز کردم.

اسماعیلی با اشاره به گلایه‌های آقای داریوش ارجمند درباره عدم تخصیص بودجه مناسب به موسسه هنرمندان پیشکسوت، ابراز کرد: هفته آینده در نشست آتی شورای عالی سینما، اعطای ۲۰ میلیارد تومان به موسسه هنرمندان پیشکسوت را که رییس جمهوری دستورش را داده اند، پیگیری می‌کنم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه از حیث سابقه هنری، نظیر آقای داریوش ارجمند نداریم و مهمتر از همه، فهم علمی و تعهدشان برای ما زبانزد است، گفت: آقای ارجمند در زمان اغتشاش‌ها هم خیلی کمک کردند که متاسفانه در فضای مجازی، جسارت‌های بسیاری نسبت به ایشان شد. حضور در این صحنه‌ها برای ما فراموش شدنی نیست و لطف و همراهی این هنرمند، با مجموعه نظام و دولت مغتنم است و ما قدردان هستیم.

چالش‌های مالی هنرمندان پیشکسوت بررسی شد؛ اسماعیلی: پیگیر دستور رییس‌جمهوری هستیم

نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسوولان موسسه هنرمندان پیشکسوت، ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲


ارجمند: انتظار می‌رود خدمات به هنرمندان پیشکسوت استمرار یابد

داریوش ارجمند رئیس هیأت مدیره هنرمندان پیشکسوت هم گفت: این موسسه عصاره ۵۰ سال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی افزود: ما با وزیر پیشین چالش عجیبی داشتیم چرا که ما را می‌خواستند به صندوق هنر بدهند، آنقدر مبارزه کردیم که موسسه را نجات دادیم.

ارجمند با بیان اینکه در گذشته خدماتی به پیشکسوتان داده می‌شد که انتظار می‌رود استمرار داشته باشد، تاکید کرد: باید رفیق و دلسوز باشیم و همدیگر را بفهمیم. در این صورت درد هنرمندان پیشکسوت را می‌توانیم بفهمیم.

سالاری: در موسسه هنرمندان پیشکسوت فوران عاطفه است

محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این نشست گفت: در این موسسه بیشتر فوران عاطفه است و بیشتر از این که فرد از منبع فیض درس می‌گیرد از داد و ستد عاطفه هم بهره مند می‌شود.

وی افزود: موسسه از گذشته بودجه خاصی داشته و توجه ویژه‌ای به آن می‌شد، اما به دلیل این که نیرو‌های جدید به آن ملحق می‌شوند و هزینه‌ها بالا می‌رود انتظار می‌رود نگاه ویژه‌تری شود. امید می‌رود به برکت این جلسه اتفاق‌های خوبی بیفتد.

محمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بیان کرد: نزدیک به ۹۶ درصد اعتبارات به موسسه اختصاص داده شد و امسال هم مباحث مالی موسسه را حل می‌کنیم.

وی همچنین ابراز کرد: دستور رئیس جمهوری در مورد مساعدت با موسسه هنرمندان پیشکسوت را هم پیگیری کردیم و به سازمان برنامه و بودجه هم نامه نوشتیم که امید می‌رود، خواسته ها، محقق شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار